1. ראשי
  2. אודות יוניליוור

אודות יוניליוור

יוניליוור היא אחת החברות המובילות בעולם למוצרי צריכה, העוסקת בייצור ובשיווק של כ-400 מותגים ביותר מ-190 ארצות

להפוך חיים ברי קיימא לדבר שבשגרה

מדי יום משתמשים 2.5 מיליארד אנשים במוצרים שלנו כדי להיראות טוב, להרגיש טוב ולהפיק את המיטב מהחיים. מדובר בכשליש מאוכלוסיית העולם הבוחרת במותגים מוכרים היטב, כגון Lipton, Knorr, Dove ו-Hellmann’s, ומותגים מקומיים מובילים כמו תלמה, גלידת שטראוס, קליק ופינוק בישראל. למעשה, 50 המותגים המובילים בעולם שייכים ליוניליוור.

הפריסה הגיאוגרפית שלנו מבססת את נוכחותנו בעולם בצורה חסרת תקדים, לרבות מעמדנו בשווקים מתפתחים האחראים ל-58% מהמחזור של החברה.

הפעילויות העסקיות שלנו חובקות שרשרת ערך גלובלית מורכבת. אנו עובדים עם אלפי ספקים ומוציאים כ-34 מיליארד אירו על סחורות ושירותים, כולל כ-13 מיליארד אירו על מרכיבי יסוד וחומרי גלם המשמשים לייצור מוצרים ביותר מ-300 המפעלים שלנו הפועלים ב-69 ארצות. בהמשך מופצים המוצרים הללו ל-25 מיליון משווקים קמעונאים, החל מסופרמרקטים ועד חנויות נוחות, ובאמצעות ערוצים נוספים המתאפיינים בצמיחה מהירה כגון סחר אלקטרוני ושיווק ישיר לצרכן. יוניליוור היא גם המפרסם השני בגודלו בעולם, על סמך ההוצאה במדיה.

190

מספר המדינות שבהן אנו פועלים

מעל 160 אלף

מספר האנשים שאנו מעסיקים

1 מיליארד אירו

הסכום שאנו משקיעים במו"פ (R&D) מדי שנה

כגודל ההשפעה כך גודל האחריות

אנו חיים בעולם חסר ודאות והפכפך. הטמפרטורות עולות, בצורת הופכת להיות תופעה נפוצה, מקורות המזון הולכים ומידלדלים, הפער בין עשירים לעניים הולך ומעמיק ומיליארדי בני אדם אינם נהנים מנגישות לתנאי היגיינה ותברואה בסיסיים.

במקביל, מסתמנת מגמה גוברת לצריכה משמעותית בת קיימא; יותר ויותר אנשים מקבלים אחריות להשפעה של החלטות הקנייה שלהם.

לפיכך המטרה שלנו פשוטה: להפוך חיים ברי קיימא לדבר שבשגרה.

בכך כוונתנו הינה לסייע ביצירת עולם שבו נוכל כולנו לחיות ברווחה במסגרת המגבלות הטבעיות של כדור הארץ.

ואכן, אנו והקהילה המורחבת שלנו המונה שותפים, ספקים ואזרחים, מתקדמים בכיוון הנכון.

הכוח המניע את התהליך היום הוא אותה רוח חלוצית שהביאה לעולם את יוניליוור בשנות ה-90 למאה ה-19, עם חתיכת סבון צנועה שסייעה להפוך את הניקיון לנחלת הכלל באנגליה הוויקטוריאנית.

במסגרת הרחבת הפעילות העסקית, אנו פועלים באופן יזום כדי:

בריאות ורווחה

לעזור ליותר ממיליארד בני אדם לשפר את בריאותם ואת ההיגיינה שלהם

השפעה על הסביבה

שיפור הפרנסה

לשפר את מקורות הפרנסה של מיליוני בני אדם

שאיפות נועזות אלו הן לב-ליבה של תוכנית הקיימות הקרויה Unilever Sustainable Living Plan. התוכנית שהושקה ב-2010 מוכיחה כי עסק אחראי הוא עסק מצליח, מכיוון שהוא מקדם צמיחה ובונה אמון, מצמצם הוצאות ומפחית סיכונים.

70%

מהגידול במחזור בשנת 2017 הגיע ממותגים עם אג'נדה חברתית או סביבתית (Sustainable Living Brands "מותגים לאורח חיים בר קיימא")

ב-44

מדינות נבחרנו למעסיק הנחשק ביותר

מעל 490 מיליון אירו

מהוצאות האנרגיה נחסכו על-ידי נקיטת אמצעי יעילות אקולוגית מאז 2008

56%

מחומרי הגלם החקלאיים שלנו נרכשו ממקורות ברי-קיימא

החיים המודרניים מבוססים על אמון. אין חברה אנושית שמסוגלת לשגשג בלעדיו – ובמונחים עסקיים טהורים, אמון הוא הנכס החשוב ביותר שלנו.

פול פולמן, מנכ"ל

קיימות מעודדת חדשנות

מצוקת המים היא בעיה חריפה ביותר בחלקים רבים של העולם. לפיכך אנו מפתחים מוצרים חסכוניים במים, עובדים עם ספקים וחקלאים ומסייעים להם לשפר את ניהול משק המים ומצמצמים את השימוש במים במפעלים שלנו.

כמות הפסולת, לעומת זאת, הולכת ועולה. לכן אנו תומכים בהרחבת הכלכלה המעגלית על ידי חשיבה מחדש על אריזות הפלסטיק שלנו וגם יוצרים אנרגיה מפסולת הייצור שלנו.

תכניותינו להפוך לחברה השומרת על מאזן פחמן חיובי עד 2030 כוללות רכישה של כל האנרגיה הדרושה לפעילויותינו ממקורות מתחדשים, התקנת מקררי גלידה ידידותיים לסביבה והפחתת הפליטות המזהמות של אמצעי התחבורה.

מותגים עם תוכניות גדולות

מותגים המקדמים אורח חיים בר-קיימא (Sustainable Living Brands)– אלה שמושתתים על מטרה ברורה הנוגעת לתרומה חיובית לחברה או לסביבה ותורמים לתוכנית ה-USLP, מעוררים השראה באנשים ומחוללים שינוי אמיתי. לדוגמה, המותג Dove מסייע לצעירים לשפר דימוי עצמי, מותג הכביסה Dirt is Good מעודד ילדים ליהנות ממשחק, Knorr פועל לשינוי של מערכת ייצור המזון מהחווה עד לצלחת.

מעל 55 מיליון

איש זכו לאספקת מים בטוחה מאז 2005

מעל 10 מיליון

איש זכו ליהנות ממתקני שירותים משופרים בשנים 2012 עד 2016

כ-78 מיליון

בני אדם הצטרפו לתוכניות בריאות הפה מאז 2010

עם השותפים שלנו נוכל להגיע להישגים גדולים מאלה

הנוכחות העולמית והשורשים העמוקים שלנו בתרבויות המקומיות מאפשרים לנו להשפיע בהיקף ובעוצמה שיש בהם כדי לגרום לשינוי מרחיק לכת. אולם לא נוכל לעשות זאת לבדנו. לכן אנו פועלים עם גורמים נוספים בתחומים כמו הפסקת בירוא היערות, שיפור הנגישות של אנשים למים, תברואה והיגיינה, והדרכת בעלי משקים קטנים להתנהל באופן בר-קיימא. שיתוף פעולה הוא המפתח להעצמת נשים מכיוון שזה, לדעתנו, הגורם המסייע המשמעותי להתפתחות האדם ולצמיחה הכלכלית.

הכרה עולמית במאמצים שלנו

מס' 1

בצמרת תחום הטיפוח האישי במדד הקיימות של דאו ג'ונס לשנת 2017

מס' 1

מבין מובילי הקיימות התאגידית העולמית בסקר GlobeScan/SustainAbility לשנת 2017

דירוג A

בשינוי אקלים, מים, יערות ומעורבות ספקים בדו"ח שרשרת האספקה הגלובלית לשנת 2018 של CDP

הכרה מסוג זה מעוררת בנו השראה לעשות יותר ולהמשיך להתפתח, במיוחד בתחומים החשובים ביותר עבורך כגון זכויות אדם, הפחתת מלח במוצרינו והפקת שמן דקלים בצורה אחראית

חזרה למעלה