הפחתת כמות המלח במזון

מלח הוא חיוני בתזונה בריאה. עם זאת, יותר מדי מלח יכול לגרום לבעיות בריאות.

גישה הוליסטית

ברחבי העולם, מעל לרבע מהמבוגרים סובלים מלחץ דם גבוה, אשר אחראי לכשמונה מיליון מקרי מוות בכל שנה. הצריכה הנוכחית היומית הממוצעת של מלח היא בין 9 ל 12 גרם; ארגון הבריאות העולמי ממליץ על 5 גרם. 

בחודש אפריל 2009, השיקה יוניליוור אסטרטגיית הפחתת כמות המלח במזון, אשר מתפרסת על פני 22 אלף מוצרים – ובכך הייתה לחברה הראשונה אשר מציבה מטרה שכזו על פני כל פרוטפוליו המוצרים שלה. גרט מאייר, סמנכ"ל התזונה והבריאות של יוניליוור: "כשאנו מתמודדים עם הנושא, אנו מסתכלים על התרומה שלנו לתזונה היומיומית באופן הוליסטי, ולא מסתכלים על כל מוצר כעומד בפני עצמו". 

הפחתת המלח בכלל המוצרים נעשית על פי תרומתם לתזונה היומיומית.

איזון עדין

משום שהחיך שלנו כה מורגל למלח, האתגר הוא להפחית את כמות המלח מבלי להתפשר על הטעם, על אורך חיי המוצר על המדף ועל עלותו של המוצר. באמצעות שיתוף פעולה בין מדענים לבין שפים, אנו יוצרים מחדש מתכונים למוצרים הקיימים שבהם כמות הנתרן מופחתת או שיש בהם שימוש במרכיבים חליפיים כגון עגבניות, עשבי תיבול ותבלינים.

צוות הטעם

הצוות שאחראי על יצירת הטעם במוצרים (Flavour Generation and Delivery) מפתח פתרונות על ידי כך שהוא ראשית מבין כיצד תחושת המליחות מורגשת בפה וכיצד היא מתורגמת במוח. כדי להאיץ ולשפר את פיתוח הטעם, יצרנו מערכת עבודה מוסכמת לגבי נושא הטעם [Flavour Operating Framework (FLOF)]. יוזמה זו מספקת לנו שיתוף פעולה יציב ומתמשך עם ספקים באופן גלובאלי. למשל,FLOF סייע לנו לשמר את הטעם של משקאות מוכנים של ליפטון, תוך הפחתת כמות הסוכר בהם, כמו גם בשימור הטעם של מוצרי קנור, על אף כמויות המלח הנמוכות בהם.

טעם העתיד

עד כה הסרנו 3640 טון של נתרן (שהם כ-9,100 טונות של מלח) מתוך פרוטפוליו המוצרים שלנו ואנו מחויבים להפחתה נוספת. חברנו לשותפויות ממשלתיות, לארגונים לא-ממשלתיים וליצרנים אחרים כדי שהפחתת המלח תהיה מנהג נפוץ בענף כולו. עם זאת, כמו שגרט מאייר מסביר "אנחנו צריכים ליישר קו עם הענף כולו. אם נפחית את כמות המלח, בעוד החברות האחרות לא יעשו כמותנו, הצרכנים עלולים להחליף מותגים. אנשים חייבים לקצץ בכמות המלח בתפריט היומי שלהם, ולכן אנו צריכים הסכמה רחבה בענף כולו."

חזרה למעלה