Toggle חפש

  1. ראשי
  2. ...
  3. מי אנחנו
  4. אודות יוניליוור ישראל

אודות יוניליוור ישראל

יוניליוור ישראל נמנית עם החברות המובילות בארץ למוצרי צריכה. אנו מייצרים ומשווקים מוצרים בתחום המזון, הטיפוח האישי וטיפוח הבית. המותגים שלנו נמצאים כמעט בכל בית בישראל.

יוניליוור ישראל נמצאת בשליטת קונצרן יוניליוור האנגלו-הולנדי, אחד מתאגידי מוצרי הצריכה הגדולים והמובילים בעולם בתחום מוצרי המזון והטיפוח האישי והביתי. הקונצרן פועל בכ-190 מדינות ברחבי העולם, בהן מועסקים כ-169 אלף עובדים. היקף פעילות הקונצרן בעולם הסתכם בשנת 2016 ב-53 מיליארד אירו.

מותגים מוכרים ואהובים

יוניליוור ישראל משווקת מגוון של מותגים מוכרים ואהובים, בתחום המזון, כגון: תלמה, קנור, קליק, בייגל בייגל, בלו-בנד, מזולה, ליפטון, הלמנס, אפיכל, 778 ועוד; ובתחום הטיפוח האישי וטיפוח הבית, כגון: דאב, פינוק, אקס, רקסונה, טוני אנד גיא, טרזמה, וזלין, קליר, בדין, סיף, ועוד. יוניליוור ישראל מעסיקה כ-2,000 עובדים במפעלים, מרכזי הפצה , שיווק ומכירות הפרוסים בכל רחבי הארץ. מטה החברה ממוקם בקריית שדה התעופה, הסמוכה לנמל התעופה בן-גוריון.

חזון החברה ואסטרטגית הקיימות (Sustainability)

בשנת 2009 הושקה אסטרטגיית החברה לצמיחה בת קיימא – אסטרטגיית המצפן. בלב תפיסה זו עומדת השאיפה שלנו ליצר מדי יום עתיד טוב יותר עבור צרכננו והקהילות בהן אנו פועלים. כחלק מחזון החברה ומתוך תפיסת הקיימות שלה, יוניליוור מפתחת דרכים חדשות של עשיית עסקים, במטרה להביא לצמיחה משמעותית תוך הפחתת ההשפעה הסביבתית השלילית ויצירת השפעה חברתית חיובית. 

תוכנית הקיימות של יוניליוור מתמקדת בשלושה יעדים מרכזיים: שיפור הבריאות ואיכות החיים, צמצום טביעת הרגל הסביבתית בחצי, מיקור של 100% מחומרי הגלם החקלאיים שלנו באופן בר-קיימא וכן שיפור מקורות הפרנסה של אנשים לאורך שרשרת הערך שלנו.

יוניליוור ישראל הינה שותפה מלאה לאסטרטגיה הגלובלית ומחויבת ליישומה והתאמתה לאתגרים החברתיים-כלכליים בישראל.

היעדים של החברה נוגעים לכל שרשרת הערך של החברה והשגת היעדים הינה תהליך מתמשך הכולל בין היתר: שיפור מתמיד בפרופיל התזונתי של מוצרי המזון 

(החברה הוציאה את שומן הטרנס מכל מוצרי החברה כבר ב-2012 ומובילה הפחתה מתמשכת של מלח וסוכר במוצריה החל מ-2008. כמו כן אנו מפתחים מוצרים נטולי גלוטן ומותאמים לחולי סכרת וכלל הגלידות לילדים שלנו עומדות בקריטריונים המגבילים סוכר וקלוריות); צמצום צריכת המים הנצרכת; צמצום כמות הפסולת הנשלחת להטמנה- החל מתחילת 2016 כלל אתרינו עומדים ביעד ראשון מסוגו בישראל של אפס פסולת להטמנה; צמצום היקף פליטת גזי חממה פר טון מוצר; הרחבת רכש חומרי גלם ממקורות ברי- קיימא (לדוגמא, 100% משמן הדקל הנרכש על ידי יוניליוור נושא בתעודת RSPO, 13 הירקות המובילים בשימוש ו-85% מהפירות נרכשים ממקורות ברי קיימא)

ויישום רכש אחראי בשיתוף פעולה מלא עם ספקי החברה.

ההיסטוריה שלנו

יוניליוור התחילה לפעול לראשונה בישראל בשנת 1938, כאשר הוקם בחיפה מפעל המרגרינות בלו-בנד ע"י ד"ר ארנולד הילדסהיימר בשיתוף יוניליוור. 

 בשנת 1939 שינתה החברה את שמה מבלו-בנד ל"תמ"י – תוצרת מזון ארץ ישראלית" ולאורך השנים עברה מספר גלגולים עד שבשנת 1992 חברת CPC הבינלאומית רוכשת 51% ממניות תמ"י ובהמשך משלימה את רכישת מלוא מניות החברה ומשנה את שמה ל- תמ"י BESTFOODS.

בשנת 1996 רוכשת יוניליוור העולמית את חברת ויטקו הישראלית ומשנה את שמה לליוור, המייצרת מוצרים בתחום טיפוח הבית וטיפוח אישי כגון פינוק, בדין, פנטסטיק ועוד.  בשנת 2000 יוניליוור העולמית רוכשת את השליטה בחברת המזון האמריקאית BESTFOODS. בעקבות רכישה זו, יוניליוור ממזגת את פעילות תמ"י- BESTFOODS וליוור ל"יוניליוור ישראל".

בשנת 2010 ביצעה יוניליוור שתי רכישות מרכזיות: חברת "בייגל בייגל" הופכת להיות בבעלות מלאה של יוניליוור ישראל, במקביל, השלימה רכישת חלק נוסף מ"גלידת שטראוס" והפכה ל-90% בעלים מהחברה. בתחילת 2014 רכש הקונצרן את יתרת הבעלות בגלידת שטראוס ומחזיק כעת ב-100% ממניות החברה.

תוכנית המנהיגות של יוניליוור - Unilever Future Leaders Program

כמי שהוכתרה לאחרונה כאחת מחמש החברות המובילות בעולם בתחום פיתוח המנהיגות ,יוניליוור שמה לה למטרה לפתח את דור העתיד של המנהיגים. אנו משקיעים משאבים רבים בפיתוח המנהלים והעובדים שלנו, באמצעות חניכה, הדרכה ותכניות פיתוח אישיות ומגוונות. 

לראיה, כ 80% ממנהלי החברה, התקדמו במהלך השנים לתפקידים בכירים יותר בתוך הארגון – בארץ ובחו”ל.

Unilever Future Leaders Program הנה אחת מהפלטפורמות המרכזיות שלנו לתמיכה בחזון זה, המהווה הזדמנות יוצאת דופן לבוגרים צעירים ללא ניסיון, להצטרף לחברה מובילה ולהשתלב תוך פרק זמן קצר יחסית בתפקידי ניהול מובילים בארגון.

יוניליוור בחברה

יוניליוור ישראל פועלת רבות בתחום התרומה לקהילה, תוך מעורבות ושיתוף עובדי החברה בפעילות התנדבותית לאורך זמן. בין הפרויקטים:

באמצעות המותג תלמה תומכת יוניליוור ב"תפור עלי" - תוכנית רב שנתית, בשיתוף משרד הבריאות ומשרד החינוך, לקידום הבריאות בבתי הספר ובגני ילדים, המבוססת על צוותים רב מקצועיים תוך מעורבות ההורים והקהילה. 

במסגרת שיתוף פעולה נוסף של המותג תלמה עם החברה הארצית למתנ"סים "משפחות של אלופים" מתקיימות פעילויות ספורטיביות שבועיות משותפות של הורים וילדים ונערכים מפגשים במסגרתם אנו מציעים מידע ותמיכה בנושאי תזונה משפחתית נבונה;

באמצעות מותג Dove  תומכת יוניליוור ישראל בפיתוח "בעד עצמי", תוכנית חינוכית המיועדת לבני נוער ומתמקדת בהרחבת התפיסה והעמדות הקשורות לדימוי עצמי, הערכה עצמית ודימוי גוף. החל משנת 2012 התוכנית מוטמעת בחטיבות ובתיכונים כחלק מתכנית "כשורי חיים" שמפעיל השירות הפסיכולוגי הייעוצי בשיתוף משרד החינוך;

שיתוף פעולה אסטרטגי עם עמותת "עלם" הכולל פעילויות בשילוב עם עובדי החברה במועדוניות לילדים, פנימיות ומעונות לילדים בעלי צרכים מיוחדים. בשנת 2013 קיבלה יוניליוור ישראל את אות "יקיר עלם".

בנוסף, תורמת יוניליוור מוצרים באופן שוטף לעמותות, נזקקים ובתי תמחוי במגזרים שונים בכל רחבי הארץ באמצעות שיתוף פעולה עם עמותת "לתת"

יוניליוור ישראל הינה עמיתה פעילה וחברה בפורום המנהיגות של ארגון "מעלה" ומדורגת בדירוג פלטינה פלוס, הדירוג הגבוה ביותר, מאז 2013.

בשנת 2013 עברו משרדי יוניליוור שיפוץ מקיף. כיום, יוניליוור היא אחת מ-5 חברות בישראל אשר משרדיהן קיבלו את התקן האמריקאי לבנייה ירוקה LEED GOLD.

חזרה למעלה