1930 - 1939: מתגברים על אתגרים

שנות ה-30 של המאה ה-20 היו עשור קשה - זה מתחיל בשפל הגדול ומסתיים במלחמת עולם חדשה.

פרסומת וינטג' לפתיתי Lux - 'סבון שלא נמס הורס תחתונים'

התנאים האלה החישו את הצורך של העסקים המתמזגים להגיע להבנות. כך שבממלכה המאוחדת, יוניליוור צמצמה את את 50 החברות שלה לייצור סבון על מנת להתמקד במספר קטן יותר של מותגים, בעוד שהממשלות ביבשת אירופה הגנו על יצרני חמאה מקומיים באמצעות מסים, היטלים והגבלות על הייצור. התוצאה הסופית היא שמספר המפעלים של יוניליוור למרגרינה ושומן אכיל הצטמצם מעשרה לחמישה.

אך למרות המיתון, העסקים המשיכו להתרחב: חלקית באמצעות פיתוח של מוצרים חדשים בשווקים המבוססים שלהם, וחלקית באמצעות רכישת חברות ומעבר לתחומים כמו אוכל קפוא ואוכל מוכן.

נקודות חשובות

1930

ב-1 בינואר יוניליוור הוקמה באופן רשמי.

Procter & Gamble נכנסים לשוק בממלכה המאוחדת עם רכישת Thomas Hedley Ltd מניוקאסל ונהפכים לאחד היריבים הגדולים של יוניליוור.

אמצע שנות ה-30

תעשיית הסבון מתקדמת מסבונים קשיחים לפתיתים ואבקות כדי להקל על פעולות הניקיון בבית. זה גורם להתרחבות בשוק הסבון.

1935

מוסיפים ויטמינים A ו-D למרגרינה, לקבלת רמות זהות לאלו הקיימות בחמאה.

1938

לאחר קמפיין לשיפור האופן בו הציבור תופס את המרגרינה וצמיחה של מותגים מועשרים בוויטמינים כמו Stork בממלכה המאוחדת ובלו-בנד בהולנד, המכירות של מרגרינה עולות לרמות הקרובות לשיאים של 1929.

סוף שנות ה-30

עם תחילת מלחמת העולם ה-2, חילופי השליטה והקיפאון בשערי המטבעות גרמו לסיבוכים במסחר הבינלאומי. בגרמניה, יוניליוור לא מצליחה להעביר את הרווחים מחוץ למדינה ונאלצת להשקיע במפעלים שאינם קשורים לשמנים ושומנים, כולל מתקנים ציבוריים.

חזרה למעלה