Toggle חפש

  1. ראשי
  2. ...
  3. ההיסטוריה שלנו
  4. 1970 - 1979: גיוון באקלים קשוח

1970 - 1979: גיוון באקלים קשוח

במהלך שנות ה-70, תנאים כלכליים קשים - כולל אינפלציה גבוהה בעקבות משבר הנפט של 1973 - גורמים לקיפאון במכירות.

פרסומת מודפסת למרגרינה Flora משנות ה-70

צמיחה של עסקי קמעונאות גדולים, כולל סופרים, מרחיקה את נקודת הכוח במו"מ הרחק מהיצרנים.

יוניליוור ממשיכה להקים עסקים למוצרי צריכה במגזרים כמו תחבורה ואריזה, ובעלת כוח משמעותי בצפון אמריקה לאחר הרכישה של National Starch. למרבה המזל, חברת הבת United Africa מניבה רווחים גדולים בניגריה עמוסת הנפט, ומסייעת לאזן את העלויות של העסקים באירופה ובארצות הברית.

אך בעוד יוניליוור ממשיכה לפתח מגוון בשנות ה-70, היא מפסיקה להתרחב לאורך שרשרת האספקה בעוד ספקים חיצוניים נעשים גדולים ומצוידים יותר להתמודדות עם משימות שאינן מרכזיות.

נקודות חשובות

1970

יוניליוור רוכשת את חברת הבשר Zwanenberg's at Oss, שלבסוף תיהפך לקבוצת הבשר של יוניליוור, UVG.

1971

מתבצעת רכישה של Lipton International, ועסק התה של יוניליוור נעשה לאחד הגדולים בעולם.

דאודורנט Impulse מופץ, תחילה בדרום אפריקה. עד 1985 הוא נמכר ב-30 מדינות.

Mentadent מופץ באוסטריה בתור מותג מהפכני של מסטיק בריא.

1973

גלידת Frigo נרכשת בספרד.

חברת הבת של יוניליוור, United Africa, נהפכת ל-UAC International - לאחר שהתרחבה מאז הקמתה בשנות ה-20 למסחר ב-43 מדינות.

1977

עד כה, בתשע חברות של הקהילה הכלכלית האירופית, יוניליוור מעסיקה קרוב ל-177,000 אנשים ב-200 משרדים ומפעלים, משקיעה בנכסים קבועים בשווי של כ-30 מיליון ליש"ט בשנה ומוציאה קרוב למיליארד ליש"ט על אספקה.

1978

יוניליוור, שהחלה לאותת על כוונות להרחיב את נוכחותה בארה"ב, רוכשת את National Starch, יצרן מוביל של דבק, עמילן וחומרים כימיים אורגניים מיוחדים. זו הרכישה הגדולה ביותר שחברה אירופית מבצעת בארה"ב באותו זמן.

חזרה למעלה