Toggle חפש

  1. ראשי
  2. ...
  3. ההיסטוריה שלנו
  4. 1980 - 1989: מתמקדים בעיקר

1980 - 1989: מתמקדים בעיקר

בתחילת שנות ה-80, יוניליוור היא החברה ה-26 בגודלה בעולם.

פרסומת ל-Stork משנות ה-80

תחומי העניין שלה כוללים פלסטיק, אריזות, מטעים טרופיים וקווי ספנות, זאת בנוסף למגוון רחב של מוצרי מזון, מוצרים לבית ומוצרי טיפוח.

בתחילת העשור, במהלך נועז של שינוי אסטרטגיה, היא מחליטה להתמקד בתחומים של מוצרי ליבה עם שווקים חזקים ופוטנציאל צמיחה חזק באותה מידה. תהליך הייעול הנדרש מוביל לרכישות גדולות ולמשיכת השקעות גדולה באותה מידה, כולל מכירת עסקים של מזון לבעלי חיים, אריזה, תחבורה וחוות דגים.

אך עד 1989, הצמיחה של עסקי הליבה נראית לעין.

נקודות חשובות

1982

עוגות הגלידה Viennetta מושקות לראשונה, בתחילה בבריטניה במיוחד לחג המולד.

1983

תרסיס לגוף Axe לגברים (Lynx בממלכה המאוחדת) מושק לראשונה, בתחילה בצרפת.

1984

יוניליוור מכריזה על אסטרטגית עסקי הליבה שלה, ובעשור שלאחר מכן מתבצעות רכישות גדולות ומימושים.

Brooke Bond נרכש במסגרת ההשתלטות העוינת הראשונה של יוניליוור.

1985

Unipath משיקה ערכה ביתית לבדיקת הריון Clearblue, שנמכרת בבתי מרקחת בבריטניה.

1986

הרכישה של Naarden מכפילה את העסקים של יוניליוור בתחומי הבשמים וחומרי הטעם והריח למזון. Chesebrough-Pond's, שבבעלותה Pond's ו-Vaseline, נרכשת בארה"ב..

1987

Dove מושק מחדש באירופה, בתחילה באיטליה.

1989

Calvin Klein ו-Elizabeth Arden/Fabergé נרכשים, בזמן שגלידת Magnum מושקת בגרמניה..

חזרה למעלה