Toggle חפש

  1. ראשי
  2. ...
  3. ההיסטוריה שלנו
  4. 1990 - 1999: ארגון מחדש ואיחוד

1990 - 1999: ארגון מחדש ואיחוד

המיקוד של העסק החדש ממשיך כאשר מספר הקטגוריות בהן יוניליוור מתחרה יורד מיותר מ-50 ל-13 עד סוף העשור.

רשימת מחירים של Cornetto מ-1990

בכך נכללת ההחלטה למכור או למשוך מותגים רבים ולהתמקד באלה בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר.

הארגון מחדש יוצר ארבעה תחומים של עסקי ליבה: מוצרים לבית, מוצרי טיפוח, מוצרי מזון וחומרים כימיים מיוחדים. המבנה החדש מנוהל על ידי צוות חדש, ExCo (הוועדה המבצעת) וכולל 12 קבוצות עסקיות, כל אחת אחראית למקבץ של תחומים גאוגרפיים ותחומי מוצרים.

בנוסף, במהלך אותו עשור יוניליוור מקימה תכנית לחקלאות בת-קיימא לאור הלחצים הסביבתיים הגוברים והחששות של הצרכנים בנוגע לשרשרת המזון. במהרה מגיעות גם יוזמות נוספות לשימור מקורות מים ולמיקור דגים ממאגרים ברי-קיימא.

נקודות חשובות

1992

יוניליוור נכנסת לצ'כיה והונגריה, ומקימה את UniRus ברוסיה.

1993

גלידת Breyers נרכשת בארה"ב ושמפו Organics מושק לראשונה בתאילנד. עד 1995, Organics נמכר ביותר מ-40 מדינות.

1994

הנטישה של חברת United Africa, חברת המסחר, המבשלה וחומרי הטקסטיל הענקית של יוניליוור במערב אפריקה, מסתיימת.

1995

יוניליוור מפרסמת את התקנון שלה לעקרונות עסקיים.

מתקבלת החלטה חסרת תקדים להוציא לחלוטין את כל שומן הטרנס מתהליך ייצור המזון כתגובה מהירה למחקר חדש שמראה שההשפעה שלו על רמות הכולסטרול בדם היא שלילית לפחות כמו של שומן רווי.

1996

יוניליוור מכריזה על מחויבות שאפתנית לייבא את כל הדגים ממאגרים ברי-קיימא ומתחילה לעבוד עם ה-WWF על מנת לבסס תכנית תעודות לעסקי דייג ברי-קיימא המוכרת כמועצה לשימור ימי (MSC).

ליוור בהינדוסטן ו-Brooke Bond Lipton בהודו מתאחדים ליצירת החברה הגדולה ביותר במגזר הפרטי בהודו, וחברת Helene Curtis למוצרי טיפוח לשיער נרכשת בארה"ב.

מוקם מרכז התזונה של יוניליוור..

מלח Annapurna המועשר ביוד מושק בהודו ומתחיל להשפיע על טיפול במחסור ביוד.

1997

גלידת Kibon נרכשת בברזיל. עסקי החומרים הכימיים של יוניליוור, כולל National Starch ו-Quest International, נמכרים.

1999

מחזיקי המניות מאשרים דיבידנד מיוחד של 7.4 מיליון אירו ואיחוד מניות על מנת להפחית את מספר המניות בכל תחום.

חזרה למעלה