Toggle חפש

  1. ראשי
  2. ...
  3. ההיסטוריה שלנו
  4. 2000 - 2009: סוללים דרכים חדשות

2000 - 2009: סוללים דרכים חדשות

בהתאם לאתגרים העומדים בפני העסקים, הסביבה והצמיחה של הקהילות, יוניליוור מבצעת שינוי ארגוני ואסטרטגי על מנת לוודא שאנחנו שומרים על עסק בר-קיימא.

פרסומת לגלידת Fairtrade Chunky Monkey של Ben & Jerry's מ-2008

הרגלי הקניה והרכישה של האנשים מתחילים להשתנות והצרכנים מתחילים להיות יותר מושפעים מהחברה, הסביבה ושאר האזרחים, ויוניליוור משתנה בהתאם, גם בדרך בה העסק בנוי וגם בדרך בה אנחנו חושבים. האסטרטגיה שלנו של נתיב לצמיחה מובילה ליותר רכישות ולייעול של אתרי הייצור וההפקה שהופכים למרכזי מצוינות. תכנית Unilever One מציבה את כל הארגון מאחורי אסטרטגיה יחידה, הפיכת העסקים שלנו לפשוטים וניצול הגודל שלנו בצורה יעילה יותר.

בנוסף, אנחנו מתבססים על ההיסטוריה הארוכה שלנו של מטרה חברתית על ידי שימוש נרחב יותר בחשיבה בת-קיימא בפעילויות השגרתיות שלנו.

ב-2002, מותג Lifebuoy משיק את התכנית שלו לחינוך להיגיינה, Swasthya Chetna, שתשפיע על חייהם של 120 מיליון איש באזורים כפריים בהודו, וב-2004 אנחנו נהפכים לחברה מייסדת של השולחן העגול של שמן דקלים בר-קיימא (RSPO). ב-2008, מתוך ניסיון לעצור את כריתת היערות, הכרזנו על המחויבות שלנו לייבא את כל שמן הדקל שלנו ממקורות ברי-קיימא מוסמכים עד 2015.

בעוד העשור קרוב לסיום, העולם כולו חווה חוסר וודאות כלכלי וסביבתי חסר תקדים. השינויים שיוניליוור מיישמת גרמו להשקת אסטרטגיית Compass ב-2009, שתסייע לנו להתכונן להגיע לעשור הבא עם מודל עסקי באמת בר-קיימא: להכפיל את גודל העסק שלנו תוך הפחתת ההשפעה הסביבתית שלנו.

נקודות חשובות

2000

Bestfoods מצטרפת ליוניליוור במסגרת הרכישה השנייה בגודלה בהיסטוריה במזומן. רכישות נוספות כוללות את Slim-Fast Foods, Ben & Jerry’s וחברת המטבח הצרפתית Amora-Maille.

אנחנו משיקים את המכון לבריאות של יוניליוור - מרכז למצוינות בתזונה, בריאות וחיוניות.

2001

עד 2001 יוניליוור הורידה את מספר המותגים שלה מ-1,600 ל-900. DiverseyLever, Elizabeth Arden ו-Unipath נמכרות.

2002

מגוון המוצרים שלנו מעוצב מחדש וגדל באמצעות רכישות ומכירות של 87 עסקים, ומניב מכירות של 6.3 מיליארד אירו.

2003

המכון לבריאות של יוניליוור פותח מרכזים אזוריים בבנגקוק, בתאילנד ובאקרה, גאנה.

אנו משיקים את מדיניות התזונה שלנו ואת האקדמיה לתזונה ולבריאות.

2004

אנו משיקים את משימת החיוניות שלנו והמותג החדש של יוניליוור יוצא לדרך, כולל לוגו חדש שמייצג את המגוון של יוניליוור, המוצרים שלנו והאנשים שלנו.

2005

יוניליוור מוכרת את Unilever Cosmetics International (UCI) ל-Coty Inc. בארה"ב. המכירה מתבצעת בהתאם לאסטרטגיה של יוניליוור להתמקד בקטגוריות ליבה.

התכנית לשיפור תזונתי מסתיימת, במהלכה 16,000 מוצרים עוברים הערכה של רמות שומן טרנס, שומן רווי, נתרן וסוכרים, וכאשר יש צורך מתבצעים שיפורים.

2006

אנתוני ברגמנס פורש מתפקידו כיו"ר לאחר שעבד בחברה במשך יותר מ-35 שנים. מייקל טרשו ממלא את מקומו כיו"ר העצמאי הראשון של חבר המנהלים של יוניליוור.

טכנולוגיה חדשה מסייעת ליצור את Small & Mighty סבון הכביסה הנוזלי המרוכז הראשון המשתמש בשליש מגודל האריזה, שליש מכמות המים ושליש מכמות נוזלי הדילול.

2007

יוניליוור מכריזה על הסכמים לרכישה של מותג משקאות הבריאות Buavita באינדונזיה ושל Inmarko, חברת הגלידה המובילה ברוסיה.

יוניליוור מתחייבת לייבא את כל התה שלנו ממקורות מוסריים וברי-קיימא, ומבקשת מ-Rainforest Alliance לבדוק את ספקי התה שלנו תוך השפעה מידית.

2008

אנו מכריזים על מכירה של כמה עסקים, כולל עסקי הכביסה בצפון אמריקה, עסקי השמן האכיל שלנו בחוף השנהב, האינטרסים שלנו במטעי שמן דקל מקומיים, Palmci ו-PHCI, וחברת שמן הזית והחומץ Bertolli לחברה SOS.

אנו מתחייבים לעבור לייבוא שמן דקלים בר-קיימא עד 2015, ומבצעים את הרכישה הראשונה של שמן דקלים בר-קיימא מורשה בנובמבר.

זו השנה העשירית ברציפות, יוניליוור מוכרת כמובילה במגזר המזון לפי מדדי הקיימות של דאו ג'ונס - החברה היחידה אי פעם שקיבלה את התואר הזה.

2009

פול פולמן נכנס לתפקיד כמנהל בפועל ב-1 בינואר, במקומו של פטריק ססקו שפורש לאחר 35 שנים של עבודה בחברה.

יוניליוור רוכשת 185,000 טונות של שמן דקלים בר-קיימא דרך GreenPalm המורשים, שמספיקים לכ-15% מהצורך הכולל שלה.

כ-80% משקיקי התה של Lipton Yellow Label ו-PG Tips שנמכרים במערב אירופה מיובאים מחוות מורשות. תה בעל אישור של Rainforest Alliance נעשה זמין גם בארה"ב, ביפן ובאוסטרליה.

כמעט 17 מיליון ארוחות בבתי ספר נמסרות ל-80,000 ילדים באמצעות השותפות שלנו עם תכנית האוכל העולמית.

לקראת סוף השנה, יוניליוור מפרסמת את החזון המחודש שלנו: להכפיל את גודל העסק שלנו תוך הפחתה של ההשפעה הכוללת שלנו על הסביבה.

חזרה למעלה