Toggle חפש

  1. ראשי
  2. ...
  3. ההיסטוריה שלנו
  4. 2010 - היום: קיימות

2010 - היום: קיימות

לאחר שזיהינו שאנחנו נמצאים בנקודת מפנה בהיסטוריה, אנו מפתחים את האסטרטגיה שלנו להפרדת הצמיחה שלנו מהשפעתנו על הסביבה, תוך הגברת ההשפעה החיובית של יוניליוור על החברה.

הופכים חיים ברי-קיימא לדבר שבשגרה

איש שוכב על הדשא, מהשקת הקמפיין של Dove Men+Care

לאור שינויי האקלים, חוסר היציבות והאיומים על ההתקדמות ברמת החיים במהלך המאה ה-20, יוניליוור משיקה את תכנית הקיימות של יוניליוור, תכנית האב שלנו למודל עסקי בר-קיימא.

תכנית הקיימות של יוניליוור מגדירה מאות מטרות והתחייבויות שנחלקות לשלושה יעדים עיקריים:

  • נסייע ליותר ממיליארד בני אדם לשפר את בריאותם ואת רווחתם.
  • נקטין בחצי את טביעת הרגל הסביבתית של מוצרינו.
  • נשפר את רמת הפרנסה של אלפי אנשים בשרשרת ההספקה שלנו.

לאחר השקתה ב-2010, תכנית הקיימות של יוניליוור מקבלת הכרה מצד פרשנים בלתי תלויים כאחת מתכניות הקיימות השאפתניות ביותר שנוצרו על ידי תאגיד בינלאומי - והיא ממשיכה להתפתח, ומובילה לצמיחה של העסק שלנו תוך ניצול של ההשפעה והמומחיות שלנו על מנת לגרום לשינוי בעולם.

עד 2014, 'המותגים לחיים ברי-קיימא' שלנו - מותגים בעלי מטרות קיימות שתורמים לאחד מהיעדים של תכנית הקיימות של יוניליוור - צומחים בקצב כפול לעומת שאר העסקים ותורמים תרומה משמעותית לצמיחה הכוללת.

מעבר לעסק שלנו

התפקיד שעסק יכול למלא ביצירת עתיד בטוח והוגן יותר נשאר בראש האג'נדה העולמית, ומודגש באירועים כמו ועידת האקלים בפריז ב-2015 והשקת היעדים העולמיים של האו"ם.

יוניליוור מזהה שלושה תחומים בהם אנחנו יכולים לגרום לשינוי מערכתי אמיתי באמצעות שיתוף פעולה עם עסקים אחרים, אוכלוסיה אזרחית, ממשלות וארגונים שאינם ממשלתיים: שינוי אקלים וכריתת יערות; מים, תברואה והיגיינה; חקלאות בת-קיימא ובטיחות מזון.

נקודות חשובות

2010

יוניליוור היא המובילה בתחום הקיימות ב'מגזר העל' של מזון ומשקאות, לפי מדדי הקיימות של דאו ג'ונס, זו השנה ה-12 ברציפות.

מחזיקי המניות של Alberto Culver מצביעים לטובת רכישה של החברה, ומביאים מותגים כמו TRESemmé, Alberto VO5, Nexxus, St Ives ו-Simple למגוון של יוניליוור.

2011

המנכ"ל שלנו, פול פולמן, ערב לתמיכה של יוניליוור במהלך כלל תעשייתי לתמיכה בחקלאות בת-קיימא בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

2012

המחזור של יוניליוור הוא מעל 50 מיליארד אירו כאשר כל התחומים והקטגוריות תורמים לצמיחה. כעת יש לנו 14 מותגים עם מכירות של יותר ממיליארד אירו בשנה.

אנחנו ממשיכים להתקדם לעבר עמידה ביעדים של תכנית הקיימות של יוניליוור. יותר משליש מחומרי הגלם החקלאיים מגיעים ממקורות ברי-קיימא ויותר מ-50% מהמפעלים עומדים ביעד של אפס פסולת שנשלחת למטמנה. אנו מגיעים ל-224 מיליון אנשים באמצעות תכניות להפחתת מחלות שלשולים באמצעות שטיפת ידיים עם סבון, מספקים מי שתייה בטוחים, מקדמים את בריאות הפה ומשפרים את הביטחון העצמי של אנשים צעירים.

2013

יוניליוור היא הזוכה בפרס Catalyst היוקרתי לשנת 2013 בזכות היוזמות שלנו לקידום הזדמנויות לנשים ועסקים. החברה נכנסת מחדש לשוק במיאנמר תוך השקת פעולות עסקיות מלאות כולל מתקן ייצור חדש ומטה חדש ביאנגון.

יוניליוור גורפת 44 פרסים בפסטיבל הפרסום הבינלאומי ה-60 בקאן.

2014

אנו משיקים את פרסי יוניליוור ליזמים צעירים בתחום של חיים ברי-קיימא, תכנית פרסים בינלאומית שנועדה לעודד אנשים צעירים ברחבי העולם להתמודד עם נושאים סביבתיים, חברתיים ובריאותיים.

למרות סביבה כלכלית קשה, יוניליוור משיגה צמיחה ברף העליון וברף התחתון זו השנה החמישית ברציפות. אנחנו ממשיכים לעצב את המגוון שלנו, תוך ביצוע מספר רכישות אסטרטגיות לאורך השנה, כולל חברת הגלידות המובחרת Talenti בצפון אמריקה, וחברת טיהור המים Qinyuan בסין.

יוניליוור נבחרה למובילה בתעשיית המזון, המשקאות והטבק לשנת 2014 לפי מדדי הקיימות של דאו ג'ונס (DJSI).

2015

יוניליוור ממשיכה להציג צמיחה רווחית וקבועה בשוק בלתי יציב בעודה מחזקת את הקיימות של מגוון המוצרים שלנו.


בפעם ה-15 מתוך 16 שנים, יוניליוור נבחרה למובילה בתעשיית המזון, המשקאות ומוצרי הטבק עם ציון של 92 מתוך 100. נבחרנו גם כמרכיב מרכזי במדדי הקיימות של דאו ג'ונס (DJSI) לאחר שהשתתפנו בהערכת קיימות התאגידים RobecoSAM ב-2015.


בינואר אנחנו מכריזים שהשגנו את המטרה שלנו של אפס פסולת לא מסוכנת שנשלחת למטמנה בכל רשת המפעלים שלנו, וביוני הגענו לחסכון של מיליון טונות של פליטות CO2 מ-2008.


'מותגים של חיים ברי-קיימא' מהווים כעת חצי מהצמיחה שלנו והם צומחים בקצב כפול לעומת המותגים האחרים שלנו. יותר ויותר מהמותגים המובילים שלנו משלבים קיימות בתרומה שלהם לעולם - הייעוד שלהם - וברכיביהם ובמחזור החיים שלהם.


אנו תורמים להשקת היעדים לפיתוח קיימות של האו"ם (SDG) ומצטרפים לקריאות מכל העולם לפעולה במסגרת ועידת האקלים בפריז ב-2015 (COP21). אנו מכריזים שיוניליוור תהיה בעלת 'איזון פחמן חיובי' עד 2030.


ב'הנעת פעולה קולקטיבית: סיכום USLP של ההתקדמות 2015', אנו מדווחים שאנחנו בדרך להשיג את רוב היעדים של USLP ומבצעים קריאה חסרת תקדים לפעולה קולקטיבית להתמודדות עם האתגרים הגדולים ביותר בפניהם עומד העולם.

חזרה למעלה