לדלג ל תוכן

הכירו את חזון 'יופי חיובי' למען א.נשים וכדור הארץ

פורסם:

אומרים לא ל'נורמלי' וכן ל'יופי חיובי' - א. נשים בכל העולם מעידים כי היו רוצים שתעשיית הטיפוח האישי תציג הגדרה רחבה יותר של יופי. הנה החזון החדש שלנו למען א. נשים וכדור הארץ

Hovoríme ANO pozitívnej kráse

בשבוע שעבר הכרזנו ביוניליוור על הסרת המינוח "רגיל" (normal) כחלק מתיאור המוצר, מכלל האריזות והשפה השיווקית של מותגי הטיפוח שלנו. המהלך הוכרז במסגרת השקת האסטרטגיה והחזון החדשים של קטגורית הטיפוח האישי – "יופי חיובי".

החזון החדש כולל סדרה של התחייבויות ופעולות הנוגעות למותגי הטיפוח האישי (ביניהם דאב ואקס, מהמותגים הפופולריים בישראל) ומהווה כניסה לעידן חדש של "יופי", אשר ישים במרכז הבמה את ערכי ההכלה, הגיוון והקיימות.

בעזרת יכולות החדשנות והטכנולוגיה העולמיים של יוניליוור, החזון החדש יעצב את הדרך בה החברה מפתחת ומייצרת מוצרי טיפוח, כך שהם יהיו ידידותיים יותר גם לסביבה וגם לצרכנים - תוך התחשבות בטרנדים המובילים בעולם הצרכנות.

ההכרזה על הורדת המינוח "רגיל" מכלל המותגים היא רק צעד אחד מיני רבים שאנו נוקטים במטרה לאתגר את תפיסת היופי הצרה הרווחת כיום ולהציע גישה מגוונת ומכלילה יותר של אידיאלים של יופי ודימוי גוף. ההכרזה מגיעה מתוך תובנה שעלתה במחקר עולמי של חברתנו, לפיה צרכנים וצרכניות רבים חשים פגיעה כאשר הם פוגשים במילה "רגיל" בהקשר של תיאור העור או השיער.

המחקר, שבוצע בקרב 10,000 אנשים ב-9 מדינות* שונות העלה כי:

  • יותר ממחצית מהנשאלים (56%) טענו כי תעשיית היופי והטיפוח האישי יכולה לגרום לאנשים להרגיש מודרים.
  • 74% מהנשאלים היו רוצים שתעשיית היופי והטיפוח האישי תגרום לאנשים להרגיש טוב יותר ולא רק להיראות טוב יותר
  • יותר ממחצית מהנשאלים (52%) ציינו כי הם לוקחים בחשבון את האג'נדה והערכים של חברות שונות לפני שהם רוכשים את מוצריהן.
  • 70% מסכימים שהשימוש במינוח "רגיל" על פרסומי ומוצרי טיפוח מעורר תחושות שליליות. בקרב קהל הגיל הצעיר במחקר (18-35) – האחוז אף גבוה יותר ועומד על 80%.

סאני ג'יין, נשיא חטיבת היופי והטיפוח האישי ביוניליוור העולמית: "עם כמיליארד בני אדם המשתמשים במוצרים הטיפוח שלנו בכל יום, ומספר אף גבוה יותר של אנשים הנחשף לפרסומינו, למותגי יוניליוור יש את הכוח לעשות שינוי אמיתי בחברה. מתוך הבנה זו, אנו מחויבים להילחם בנורמות שליליות וסטריאוטיפים, במטרה לעצב הגדרה רחבה ומכילה הרבה יותר של אידיאל היופי. אנו יודעים שהסרת המילה "רגיל" ממוצרינו לא תתקן לבדה את הבעיה, אך זהו צעד חשוב בכיוון הנכון. זהו כאמור צעד אחד מיני רבים במסגרת חזון "יופי חיובי" החדש שלנו, שמטרתו לא רק להפחית השפעה שלילית אלא לקדם השפעה חיובית – הן כלפי הצרכנים והצרכניות והן כלפי כדור הארץ. כשיותר ויותר צרכנים ברחבי העולם מתגמלים מותגים אשר נוקטים עמדה ברורה בנושאים חברתיים וסביבתיים – אנו מאמינים שחזון "יופי חיובי" יחזק אותנו כחברה גם במובן העסקי".

בנוסף להסרת המינוח "רגיל", אנו מתחייבים כי לא נבצע שינוי או ריטוש של גוף האנשים המופיעים בפרסומי מותגי החברה, ונגדיל את מספר האנשים המופיעים בפרסומים ומייצגים מגוון גדול יותר של היופי האנושי, ובמיוחד כאלו אשר סבלו מתת-ייצוג בתעשייה.

שינוי חיובי למען האנשים וכדור הארץ

אחת המטרות בחזון היופי החיובי החדש היא השאיפה לא רק לעשות פחות רע, אלא יותר טוב – למען א. נשים וכדור הארץ גם יחד. לצד הסרת המינוח "רגיל", אנו מציגים גם את ההתחייבויות הבאות כדי לבצע שינוי אמיתי ומדיד:

1) באמצעות המותגים שלנו, נפעל לשיפור הבריאות, איכות החיים, ההוגנות וההכלה של מיליארד בני אדם בשנה עד שנת 2030. הצעדים יתמקדו ב:

  • מאבק באפליה בתעשיית היופי ועידוד הכלה וגיוון, על ידי אתגור אידיאל היופי הצר הנוכחי והצעת מגוון מכליל יותר של מוצרים.
  • עידוד שוויון מגדרי -באמצעות תוכניות שונות של המותגים שלנו, תוך מחויבות לאתגר את המצב הקיים וביצוע פרסום שאינו סטריאוטיפי.
  • שיפור הבריאות ואיכות החיים באמצעות יוזמות חינוכיות בתחום שטיפת הידיים והיגיינת הפה, והרחבת יוזמות אלו לתחומים אחרים כולל בריאות פיזית ונפשית.

2) שימור והתחדשות של כ-3.7 מיליון דונם של אדמה, יערות ואוקיינוסים עד 2030. השטח הנ"ל גדול יותר מכלל הצרכים לגידול הרכיבים של מוצרי הטיפוח של יוניליוור.

3) תמיכה באיסור עולמי על ניסויים בבע"ח בתעשיית הקוסמטיקה עד 2023, בעבודה משותפת עם פעילי זכויות בע"ח, אנשי משפט וחברות בעלות ערכים דומים. 23 ממותגי יוניליוור נושאים כיום את תו PETA – הארגון למניעת התאכזרות בבע"ח, כאשר מותגים נוספים נמצאים בתהליך לקבלת התו.

במרכז התחייבויות אלו, יעמדו מותגי הטיפוח האישי של יוניליוור, אשר רובם מחזיקים ברקורד מוכח של אג'נדה חברתית ותוכניות מבוססות ערכים. מותגים נוספים בחברה יירתמו גם הם וינקטו פעולות בתחומי החברה והסביבה ועידוד שינוי של נורמות, מדיניות וחוקים.

צרכנים מצפים יותר ויותר ממותגים לנקוט עמדה בנושאים החשובים להם. מותגי יוניליוור המקדמים אג'נדות חברתיות צמחו בקצב כפול ממותגים אחרים בפורטפוליו שלנו בשנת 2020. המחקר שלנו בנושא תומך במגמה זו, כאשר הוא מעלה שרוב האנשים (69%) אמרו שימליצו לחבריהם ומשפחתם על מותגי טיפוח ככל שהם יציעו מוצרים הפונים לכל טווח סוגי העור והשיער, וחצי מהנשאלים אמרו שיהיו מוכנים לשלם יותר עבור מותגים כאלו.

חזון 'יופי חיובי' יאיץ את היכולות המדעיות והתוכניות הטכנולוגיות של יוניליוור, ויעזור לעצב ולייצר מוצרים שעושים טוב יותר – לצרכנים ולעולם. כחלק מתהליך זה, נפתח מוצרים אשר יותאמו במיוחד לצרכים שונים של אנשים שונים ברחבי העולם – ויציעו יתרונות מעשיים ומשמעותיים בגיבוי המדע והטכנולוגיה. חדשנות בנושא זה תבוא לידי ביטוי גם בפיתוח וייצור רכיבי המוצרים – כך שהם יהיו טבעיים יותר, מתכלים ומתחדשים, לצד המשך מעבר לאריזות עם פחות פלסטיק ושימוש בפלסטיק ממוחזר.

למידע נוסף על החזון והאסטרטגיה

חזרה לתחילת הדף