לדלג ל תוכן

בניית שוויון ושוויון הזדמנויות בגאווה

פורסם:

זמן קריאה ממוצע: 5 דקות

באמצעות רשת הנטוורק ProUd שלנו, שמספקת תמיכת עמיתים, וכחלק ממדיניות החברה לקדם ולהבטיח מקום עבודה שוויוני ומכליל אנחנו בוחנים כיצד שוויון הזדמנויות מסייע לייצר שוויון אמיתי עבור חברותינו וחברינו ה-LGBTQI+, ובודקים איך אנחנו יכולים להשפיע לטובה גם על הקהילה העסקית סביבנו.

דאפיד פאר-ג'ונס עובד כעוזר אישי בכיר בחברות שונות כבר 20 שנה. בשלוש השנים האחרונות הוא איתנו, ביוניליוור. פאר-ג'ונס מעולם לא הסתיר את נטייתו המינית, אך יוניליוור היא המקום עבודה הראשון שבו הרגיש מספיק בנוח כדי להצטרף לרשת העמיתים של קהילת ה-LGBTQI+ שהקמנו בחברה.

Dafydd Farr-Jones, PA

"הרשת הגאה של יוניליוור לא רק סיפקה עבורי קהילה, קבלה, תמיכה והבנה, היא גם נתנה לי מרחב ידידותי, בטוח ומכיל. מרחב שעושה את ההבדל ונותן לי כוח להוביל שינוי. היא גם נתנה לי סיבות נוספות להיות גאה להיות חלק מיוניליוור".

דאפיד פאר-ג'ונס

אנגהרד סטיבנס, עוזרת למנהלת האסטרטגיה בקטגורית הטיפוח האישי, שותפה לתחושותיו של פאר-ג'ונס: "אי אפשר להגזים בחשיבות של השקט הנפשי שאת מקבלת מהידיעה שאת לא צריכה להסתיר אף היבט בזהות שלך. הקהילה שלנו היא קבוצה מדהימה של אנשים שעבורי, אין להם תחליף", היא אומרת.

"בעבר, לאופן שבו העמיתים שלי היו מתייחסים לנטייה ולזהות המינית שלי הייתה השפעה משמעותית על העתיד שלי בעבודה, לכאן או לכאן. הרעיונות והמחשבות שלי נוצרו בחלקם בגלל מי שאני ובחלקם בגלל החוויות שלי. אם מעריכים את הקול שלי בתהליך הקריאיטיבי, אז צריך גם ולהבין ולכבד את העובדה שהוא נובע מחיי כאשת שיווק לסבית," מדגישה סטיבנס.

Picture of Angharad and two friends holding a rainbow flag

"אי אפשר להגזים בחשיבות של השקט הנפשי שאת מקבלת מהידיעה שאת לא צריכה להסתיר אף היבט בזהות שלך. הקהילה שלנו היא קבוצה מדהימה של אנשים. עבורי, אין להם תחליף"

אנגהרד סטיבנס, עוזרת מנהלת אסטרטגיה בקטגורית הטיפוח האישית

מרחב בטוח

מאז שהכרזנו, לפני שלוש שנים, על הקמתה של רשת העמיתים ProUd, היא הפכה למגדלור של גיוון והכללה לקהילת ה LGBTQI+ ותומכיה, על ידי העצמת קולותיהם.ן ונראותם.ן של חבריה - בתוך יוניליוור עצמה, אבל גם בקהילות הסובבות את העובדים והעובדות שלנו. רשת העמיתים שלנו צמחה וגדלה מ-250 עובדים ועובדות ל-1,200 חברים וחברות, בני ובנות קהילת ה-LGBTQI+ ובני ובנות הברית שלה, מסביב לעולם.

ההשתתפות בקהילה היא דיגיטלית, דרך קבוצה פרטית וסגורה, במטרה לשמור על פרטיות ועל ביטחונם האישי של החברים, בעיקר אלה שנמצאים במדינות פחות סובלניות ופתוחות. אנחנו יוצרים עבורם ועבורן מרחב בטוח להתבטא ולחיות בהתאם למי שהם והן בוחרים להיות.

"באפריקה, תמיד הרגשתי כמו נטע זר ובמשך שנים חייתי בפחד להיחשף", מספר לנו אחד החברים בצ'ט פרטי. "ההזדמנות לחבור לעמיתים ללא שיפוטיות, שמבינים מה חווים אנשים שהם LGBTQI+ מנחמת אותי מאד."

שוויון, שוויון הזדמנויות ולמה צריך את שניהם

בין שמדובר בהגדרה מכלילה למשפחה, שמאפשרת את מתן הזכויות החוקיות לבני זוג שאינם יכולים להינשא לפי חוק, או שמדובר בשינוי בפועל של מדיניות הביטוי המגדרי – המטרה שלנו היא אחת: לאזן את מגרש המשחקים כך שכל עובד ועובדת שלנו יזכו ליחס שווה ולהזדמנויות שוות. ואחת המטרות של ProUd היא לאבחן מה הם שינויי המדיניות שנחוצים כדי לשפר את התמיכה שמקבלת הקהילה ביוניליוור.

המפתח להשגת מטרה זו הוא בעיקר מתן הזדמנות שווה.

למרות שנהוג להשתמש בהם ביחד, שוויון ושוויון הזדמנויות הם שני מושגים נפרדים. אם שוויון הוא המטרה הסופית, שבה כל הפרטים מוערכים ומקבלים את אותם תנאים ויחס, שוויון הזדמנויות הוא הדרך להשיג את המטרה.

מהרגע שאנו מציבים את שוויון ההזדמנויות במרכז השיח על גיוון והכללה, אנו למעשה מכירים בכך שהנורמות התרבותיות במקום העבודה מונעות מקבוצות מסויימות של אנשים ליהנות מזכויות והזדמנויות מסוימות. ואחרי שזיהינו את המכשולים האלה, אנחנו נמצאים בעמדה הרבה יותר טובה להסרתם.

יישור מגרש המשחקים לכולם

אנו מודעים לדרך הארוכה שעדיין מחכה לנו כדי להפוך למכילים לחלוטין, אבל כבר השגנו התקדמות משמעותית, בכמה היבטים:

1. רשת proUd:

עם למעלה מ-1,200 חברים מסביב לעולם, רשת המשאבים הגאה שלנו ממלאת תפקיד חיוני במתן תמיכה לעובדים והובלת שינוי במקום העבודה.

2. רווחה ותמיכה בשלבי החיים ובמשפחה:

יישמנו מדיניות רווחה ומשאבי אנוש שכוללת גישה גמישה לנושא אימהות, אבהות וחופשת הורות, התחשבות בצרכיהם של קהילת ה-+LGBTQI וכן מדיניות פורצת דרך המכסה הוצאות פוריות והתאמה מגדרית. יוניליוור סינגפור, למשל, שינתה לאחרונה את מדיניות בריאות העובדים שלה כך שתכלול בני זוג מאותו מין וסוגים מגוונים של משפחות.

3. ניהול הון אנושי ותרבות ארגונית:

המדיניות החדשה שלנו מפחיתה את האתגרים שעדיין קיימים עבור חברות וחברי LGBTQI+ ביחס לפיתוח קריירה. מהלכים אלה כוללים נקודות התערבות להפחתת הטיות בהערכה לקראת מינויים, קידומים והזדמנויות ניידות ורילוקיישן במטרה ליצור מקום עבודה מכיל יותר.

4. חינוך והבנה:

בנוסף, אנחנו מציעים גם יחידות הדרכה בפלטפורמת הלמידה הפנימית שלנו - דוגמת הדרכה בנושא שפה מכילה, ואיך הופכים לבעלי ברית של קהילת ה- LGBTQI+.

Business Development Marketing Manager Julian Gomez.

"אין ספק שצרכניות וצרכנים מקהילת ה – LGBTQI+ לא רואים את עצמם מיוצגים מספיק בתקשורת ובפרסומות. על ידי הגברת הנראות, אנחנו יכולים להציל חיים."

ג'וליאן גומז, מנהל שיווק פיתוח עסקי

העניין הרציני מאחורי הקשתות הצבעוניות

בזמן שאנחנו חוגגים וחוגגות את חודש הגאווה, חשוב גם להכיר בכך שיש עוד הרבה מה לעשות כדי להבטיח את הזכויות של קהילת ה-LGBTQI+ העולמית ולא רק במגזר העסקי.

מתוך הכרה בנוף הלא שוויוני שבו אנחנו פועלים חתמה יוניליוור ב-2018 על אמנת האו"ם לתקנות ההתנהגות לעסקים LGBTQI+ במטרה להאיץ את השינוי החיובי על ידי אימוץ חמשת עמודי התווך להתנהלות ולהתמודדות עם אפליה בעבודה. בשנת 2020 קידמנו עוד את המחויבות שלנו להכללה על ידי חתימה על הצהרת אמסטרדם, הצהרת תמיכה עולמית בזכויות LGBTQI+.

ולצד כל זה, אנחנו פועלים בעולם שבו יותר ממחצית המדינות החברות באו"ם עדיין לא מספקות הגנה מפני אפליה על רקע נטייה מינית בעבודה, וישנן מדינות בעולם בהן זכויות קהילת ה-LGBTQI+ נמצאות בסכנה ממשית (עם חקיקת חוק ה"Don’t Say Gay" במדינת פלורידה והריכוך של בריטניה את הצעת החוק שלה בנושא טיפולי המרה כדי שזו לא תכלול זכויות עבור חברי הקהילה הטרנסית).

לאן ממשיכים מכאן?

"ליוניליוור, יש גם במה וגם אחריות לקדם שינוי חיובי", אומרת אלין סנטוס, מנהלת המותג הראשית של יוניליוור והממונה על שוויון הזדמנויות, גיוון והכללה בחטיבת השיווק הגלובלית. "אנחנו יכולים להוביל את השינוי הזה על ידי טיפוח הגיוון וההכללה בתוך ומעבר לאקוסיסטם של יוניליוור."

באמצעות המותגים שלנו ובמסגרת הכללים שלנו נגד שימוש בסטריאוטיפים, למשל, אנו פועלים להגברת הייצוג של קהילת LGBTQI+ בתקשורת.

"ברור שהצרכנים מקהילת ה- LGBTQI+ לא רואים את עצמם מיוצגים בתקשורת, ועל ידי הגדלת הייצוג הזה נוכל להציל חיים", מוסיף ג'וליאן גומז, מנהל שיווק פיתוח עסקי. "ואולי זה נשמע יומרני, אבל אנחנו יודעים שיש קשר ישיר בין היעדר ייצוג (והגנה) לבין שיעורי התאבדות בתוך הקהילה".

"אני הומו כבר 48 שנים, ואיש שיווק במשך 24 שנים, אבל לא יכולתי להגדיר לבדי מה לעשות כדי לענות על צורכי הקהילה. הם נרחבים מדי", אומר גומז.

"אחד הדברים הכי מדהימים בקהילה שלנו הוא עד כמה אנחנו מגוונים ושונים ולכן זה חיוני לוודא שהקולות הנכונים מייצגים אותנו", מוסיפה אנגהרד.

"בשלב זה אנחנו מציעים את ספר ההדרכה רק למשווקים ולסוכנויות שלנו, אבל אנחנו בוחנים את האפשרות לפתוח אותו לכולם", אומרת סנטוס. "כך, אנו מקווים להאיר את הדרך עבור אחרים ולהפוך למגדלור ההכללה שאנו שואפים להיות."

חזרה לתחילת הדף