במסגרת המחקר נבדקו תכנים של תשעה משפיעני רשת הפעילים ב"אינסטגרם" ו-"טיקטוק". המשפיענים יצרו תכנים בנושאי קיימות ושמירה על איכות הסביבה ונתוני החשיפה והמעורבות שלהם נבדקו באמצעות קבוצת בקרה של 6,000 איש. המחקר גילה כי בהשוואה למקורות תוכן אחרים שהוצגו למשתתפים, המשפיענים הצליחו להשיג את תשומת ליבם ולהשפיע עליהם ברמה הגבוהה ביותר.
מדובר במחקר המקוון הראשון שנעשה מסוגו. בכדי להוציאו לפועל יוניליוור וצוות החוקרים החלו בביצוע סקירה מעמיקה של תכנים קיימים שנוצרים על ידי פעילים סביבתיים. לאחר מכן ובהתאם למידע שהפיקו, בנו סט של קווים מנחים עבור המשפיענים בניסוי, שיפעלו על פיהם בעת יצירת התוכן.
בתכנים שיצרו, המשפיענים עודדו את הצופים לבזבז פחות מזון ופחות פלסטיק בעת צריכת מוצרים של מותגי הלמנ'ס ודאב - שתי התנהגויות צרכניות אשר מסייעות בהפחתת טביעת רגל פחמנית. התכנים שותפו באמצעות פלטפורמה שנבנתה במיוחד על ידי חברת BIT, ודימתה חוויה של רשת חברתית המקבילה לאלו האמיתיות, ומסוגלת לפענח תובנות התנהגותיות. לצד התכנים בנושאי הקיימות נכללו גם תכנים בנושאים אחרים על מנת לשמש כחומר בדיקה נייטרלי.
כשבועיים לאחר הצפייה בתוכן, השיבו המשתתפים על סדרה של שאלות שבדקו כיצד הוא השפיע עליהם. 75% מהנשאלים הודו כי התוכן שצפו בו הגביר את הסיכוי שלהם לאמץ התנהגויות ברות קיימא, החל בחסכון ושימוש חוזר בפלסטיק ועד ושימוש חוזר בשאריות מזון. 83% מהם סיפרו שרשתות חבריות כמו טיקטוק ואינסטגרם הן מקורות אפקטיביים בענייהם לקבלת עצות בנושאי קיימות. עוד נמצא כי 77% מהנבדקים תומכים ביוצרי תוכן המעודדים את קהל היעד שלהם להתנהגות חיובית כלפי הסביבה ו-72% שיתפו כי הם מעריכים מותגים ומוצרים אשר מתמקדים בנושאי קיימות.
מדוע תוצאות המחקר חשובות כל כך?
המחקר מראה כי עברת תכנים בנושאי קיימות דרך יוצרי תוכן ומשפיענים ברשתות החבריות, היא דרך אפקטיבית ואיכותית שמעודדת אנשים לאמץ דפוסי קיימות בצורה איכותית. עסקים בעלי זיקה לקיימות כמו יוניליוור פועלים ונעזרים ברשתות החברתיות להעברת המסרים שלהם, ומעוניינים להכיר ולמוד על דרכים נוספות כדי להגיע לקהלי יעד הפוטנציאליים.
"אנשים מתקשים לאמץ דפוסים חדשים בנושאי קיימות בגלל היעדר מידע זמין ואמין", מספרת קוני בראמס, מנהלת הדיגיטל והמסחר הראשית של יוניליוור העולמית. "השאיפה שלנו היא להגביר את שיתוף הפעולה שלנו עם יוצרי התוכן וכך גם לתמוך בעשייה החיובית שלהם ברשתות החברתיות".