לדלג ל תוכן

העולם האמיתי פוגש את האקדמיה: Axe איתגר את מועדון השיווק של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת רייכמן

פורסם:

בחודש דצמבר התקיים בקמפוס אוניברסיטת רייכמן, בחסות יוניליוור ישראל, אירוע המרקתון השנתי של מועדון השיווק ויחסי הציבור של אגודת הסטודנטים. המרקתון (אירוע האקתון של שיווק) סיפק הזדמנות לשני הצדדים שהשתתפו בו: אנשי השיווק של מותג Axe וחברי צוות החדשנות של יוניליוור מחד, נחשפו לרעיונות חדשים מהסטודנטים הצעירים, שמהווים את קהל היעד של המוצר. והסטודנטים, מהצד השני, זכו להתנסות מעשית מתחום השיווק והפרסום בעבודה עם מותג הדאודורנטים הבין-לאומי והמוביל.

צוות השיווק של יוניליוור ושל רייכמן

כ-40 סטודנטיות וסטודנטים השתתפו באירוע, בליווי של אנשי מקצוע ומרצים מהאוניברסיטה. הם התחלקו לקבוצות חשיבה של חמישה, כשכל קבוצה מדמה "משרד פרסום" המתחרה באחרים. המשרדים קיבלו לידיהם מוצר של מותג "Axe" – בושם כיס של Axe, ומטרתם הייתה לשווק אותו בדרכים יצריתיות וחדשניות, שיוצגו באמצעות פרזנטציה. המרקתון התקיים במתכונת של האקתון ולכן זמן העבודה והחשיבה על הרעיונות היה קצוב. בתום הזמן הציגו הקבוצות את רעיונותיהם לאנשי השיווק של יוניליוור, כשלכל קבוצה ניתן זמן קצוב להציג את עבודתה.

קבוצה אחת הציעה להציב מכונות צילום של המותג בפריסה ארצית, ובה אנשים יוכלו להצטלם ולקבל על המקום את התמונה שלהם מוטמעת על הבושם. קבוצה אחרת הציעה להוסיף ברקוד על גב הבושם, דרכו אפשר יהיה לבנות אוואטר ייחודי של הצרכן בפלאפון, ולשתף אותו עם צרכנים אחרים. קבוצה נוספת הציעה מודל לפיו רכישה של בושם תזכה את הצרכן בקופונים והנחות לאירועים שונים.

לאחר הצגת הרעיונות התכנסו אנשי השיווק של יוניליוור, המרצים והמנטורים כדי לקבוע מיהו הצוות המנצח, ולאחר דיונים והתלבטויות התקבלה החלטה. צוות הסטודנטים המנצח התבסס על כך שצבעו של המוצר מהווה שיקול מרכזי בתהליך הרכישה שלו משום שהוא יוצר הזדהות רגשית. לטענתם, מאחר והמוצר נמצא רוב הזמן בכיסו של הלקוח כשהוא מחוץ לביתו, צריך להתחיל לשווק אותו כפריט אקססורי בצבעים שונים, שיתאים לשאר פרטי הלבוש, כמו שעון המותאם לנעליים. כך כל צרכן וצרכנית יוכלו להתאים לעצמם את המוצר לפי טעמם האישי.

הצוות שהגיע למקום הראשון זכה בפרס מיוניליוור, ואירוע המרקתון הסתיים באווירה טובה כשכל המשתתפים יצאו ממנה מחוייכים ומרוצים: הסטודנטים זכו להתנסות עם אתגר מהחיים האמיתיים וצוות השיווק של יוניליוור זכה להצצה מעניינת ומלמדת אל ראשיהם של הסטודנטים. מי יודע?אולי בעתיד תיתקלו באחד הרעיונות שהוזכרו פה מעל המדף בחנות הקרובה לביתכם.

חזרה לתחילת הדף