פרוייקט פיתוח האריזה החדשה יצא לדרך בשנת 2017. הוא הציב אתגר לא פשוט בפני אנשי הפיתוח של יונליוור: החלפת הקלקר, חומר הגלם שמרכיב את האריזה המוכרת, בחומר ידידותי יותר. הקלקר אמנם שומר היטב על הקור ועל איכות הגלידה שבתוכו, אך מצד שני, הוא מורכב מפלסטיק שאינו מתכלה גם לאחר מיליון שנה! לאחר בדיקות רבות הוחלט להתמקד בקרטון (נייר) שחוסך כ-40 טון פלסטיק בשנה.
בשנת 2019, לאחר ניסויים ובדיקות רבות, הפרוייקט קיבל אור ירוק והצוות החל בשלבי היישום וההשקה שלו. במרץ 2022 האריזה החדשה הושקה.
המוצר השתתף בתחרות הארצית של "המכון הישראלי לאריזה", שם זכה במקום הראשון. הניצחון זיכה את גלידת שטראוס בכרטיס לתחרות הבין-לאומית של ה-WPO, ארגון האריזות העולמי. הארגון הכריז בשבוע שעבר על הזוכים, והעלה לאתר הרשמי שלו את הבחירה ב"גלידונית". שופטי התחרות שיבחו את האריזה החדשה בשל היותה ברת קיימא, תוך כדי שהיא מצליחה להשאיר את רמת ההקפאה של המוצר ששומרת על התכולה איכותית. בחודש מאי השנה יתקיים טקס הפרסים הרשמי בדיסלדורף, גרמניה, אליו יגיעו נציגי החברה.
המוביל הראשי של הפרוייקט הוא טל סקופל, טכנולוג מחקר ופיתוח אריזות של גלידת שטראוס, שנמצא ביוניליוור כבר 11 שנים: "מצאנו תחליף אריזה ראוי שישמור על האיכות והטעם, בלי פשרות, וגם שמרנו על נראות האריזה עבור הצרכנים", הוא מספר. "אני חש סיפוק גדול מהשלמת המהלך ומהתרומה שלו למען הסביבה. אני שמח ומתרגש מאוד מהזכייה בתחרות!".
שינוי אריזת הגלידות של גלידת שטראוס מצטרף לשורה של מהלכים שמבצעת יוניליוור לאורך השנים על מנת לצמצם למינימום את הפגיעה באיכות הסביבה, בהם: הסרת עטיפות האלומיניום של הקרמבו של גלידת שטראוס ב-2018, היוזמות הסביבתיות של מותג קנור עם "קרן האקלים והטבע" בשנת 2021, המעבר לשימוש בחקלאות מתחדשת, ועוד.