1. ראשי
  2. ...
  3. חדשות ותכונות
  4. ייעוד ורווח: שמונה שנים של הובלה ולמידה

זו השנה השמינית של תוכנית הקיימות - Unilever Sustainable Living Plan ובמהלך תקופה זו הישגנו התקדמות משמעותית לקראת רבות מהמטרות שהצבנו לעצמנו.

צפו בסרטון או בקרו בעמוד Sustainable Living Report Hub למידע נוסף.

בתקופה זו גם למדנו רבות. במיוחד למדנו כי טכנולוגיות חדשות, מודלים עסקיים חדשים ודפוסי חשיבה חדשים הם גורמים חיוניים ליצירת השינוי שהעולם זקוק לו – במהירות ובהיקף רחב.

אף שעומדים בפנינו אתגרים רבים ושאלות רבות נותרו פתוחות, ברור שעשיית דברים בצורה אחרת תמשיך להיות גורם מניע מרכזי בצמיחה שלנו.

"הפיכת חיים ברי קיימא לדבר שבשגרה ימשיך להיות הייעוד שלנו כחברה", אומר המנכ"ל, אלן ג'ופ (Alan Jope), "אנו נדאג לכך שיוניליוור תמשיך להיות בחזית ולהראות כי עסקים הם כוח מניע חיובי. יותר ויותר מהמותגים שלנו יבטאו באופן מפורש את השפעתם החיובית על החברה ועל הסביבה. הדבר עולה בקנה אחד עם התפיסות של אנשינו ועם הציפיות של לקוחותינו. לא מדובר על הצבת ייעוד לפני רווחים, אלא ייעוד שמניע את הרווחים."

לפניכם מספר דרכים חדשניות שמייצרות אימפקט:

צעדים מהפכניים לקראת כלכלה מעגלית של פלסטיק

Loop delivery

כחברה המשווקת מוצרים ארוזים מראש אנו מודעים היטב להיקף ההשפעה הסביבתית של חומרי אריזה המכילים פלסטיק. אנו הראשונים ליישם טכנולוגיות חדשות ומודלים עסקיים חדשים כדי לקדם את התוכנית שלנו הדוגלת בצמצום השימוש בפלסטיק, בשימוש בפלסטיק ידידותי יותר לסביבה ואפילו בהפסקה מוחלטת של שימוש בפלסטיק. במקרים שאנו צריכים להשתמש בפלסטיק, אנו מתחייבים לקדם מעבר לכלכלה מעגלית.

באינדונזיה, אנו נמצאים בפיילוט של טכנולוגיה מהפכנית עם חומרים פלסטיים רב-שכבתיים המשמשים אותנו באריזות שקית אישיות (sachets). המיזם הניסיוני מיועד להפוך שקיות משומשות לפולימרים חדשים על בסיס מסחרי רחב. אם הפיילוט יצליח, הוא עשוי לבשר על דרך חדשה למחזר שקיות פלסטיק בצורה יותר 'מעגלית' – לנו ולתעשייה בכללה.

אנו מחדשים גם בתחום המודלים העסקיים. בינואר הכרזנו על שותפות עם Loop, תוכנית ניסיונית לרכישה ללא פסולת, שבמסגרתה מוצרים משווקים ישירות ללקוחות ולאחר מכן מוחזרים ועוברים מילוי מחדש. חלק מהמותגים שלנו פיתחו פורמטים חדשים לפלטפורמה, כגון דאודורנט סטיק למילוי חוזר ומשחת שיניים בכמוסות.

התמודדות עם אתגר המים באמצעות חדשנות

Love beauty and Planet products

ההשפעה הגדולה ביותר שלנו על משק המים באה לביטוי כשהצרכנים משתמשים במוצרים שלנו במקלחת, באמבטיה ולניקוי הבגדים שלהם. מדובר באתגר של ממש, מכיוון שעל אף ההצלחה מסוימת שנחלנו בתוכניות חינוך להפחתת היקף השימוש, קצב ההתקדמות אינו מספק. לפיכך אנו מפתחים נוסחאות ומוצרים חדשים שניתנים לשימוש עם פחות מים, מים באיכות נמוכה מאוד או אפילו ללא מים בכלל.

לדוגמה, הישקנו את הספריי Domestos Flush Less לחדר השירותים, המחטא ומונע ריחות רעים ללא צורך בהדחה. מאחר שכל הדחה צורכת כ-9 ליטרים מים, פתרון זה, שהוא חדש ופשוט בו-זמנית, טומן בחובו פוטנציאל להשפעה גדולה באזורים הסובלים ממצוקת מים.

בנוסף השקנו את מותג Love Beauty and Planet הכולל מרככי שיער המבוססים על טכנולוגיה חדשנית שבזכותה הם מתפרקים למולקולות קטנות יותר ונשטפים במהירות מהשיער. הדבר מסייע לצרכנים להפחית את צריכת המים ולקצר את זמן המקלחת.

שיפור מקורות ההכנסה והפרנסה, במיוחד  עבור נשים

Sustainable Living Highlights 2019

יש ביכולתנו לחולל שינוי חיובי בחיים של מיליונים באמצעות שרשרת האספקה שלנו. קבוצת בעלי עניין משמעותית שלנו היא קמעונאים זעירים בשווקים מתפתחים, רובן נשים. זה המקום שבו חידושים טכנולוגיים וסחר אלקטרוני יכולים להסיר חסמים לשיפור הכנסות ויצירת צמיחה, בהתבסס על מודל Shakti שפיתחנו.

יוזמת Jaza Duka שהנהגנו בקניה – שותפות עם מאסטרקארד – מעבירה את תהליכי הרכישה של מוצרי אספקה ומכירת סחורות לסביבת העבודה הדיגיטלית ומאפשרת לקמעונאים לבסס את אמינותם כדי שיוכלו לקבל גישה להלוואות בנקאיות. הדבר מעניק להם שליטה רבה יותר על המלאי שלהם ומאפשר להם לעמוד בביקושים של הלקוחות שלהם.

Kasha – יוזמה במסגרת שותפות TRANSFORM – היא דוגמה נוספת. מדובר בפלטפורמת מסחר אלקטרוני ותוכן ברואנדה, המשווקת ומספקת מוצרי בריאות וטיפוח לנשים באמצעות מערכת הפצה חדשנית שמעצימה נשים ומעודדת צמיחה.

לרתום את כוח הצמחים לתזונה בריאה יותר

השגנו התקדמות יפה בשיפור הפרופיל התזונתי של המוצרים שלנו והורדנו את תכולת המלח, הסוכר והשומן – 48% מהפורטפוליו שלנו עומד כיום בסטנדרטיים התזונתיים הגבוהים ביותר, המבוססים על הנחיות תזונה מקובלות בעולם.

כיום, יותר ויותר אנשים מבקשים להגדיל את שיעור המזונות הצמחוניים המבוססים על מרכיבים טבעיים כחלק מהתזונה שלהם. מגמה זו משתלבת באופן מושלם עם החזון שלנו בדבר צמיחה עסקית בת-קיימא וקו המוצרים המתאימים שלנו המשיך לגדול ב-2018.

לדוגמה, אנו ממשיכים להרחיב את פורטפוליו המוצרים הטבעוניים/נטולי חלב. אנו משווקים גלידות לא חלביות במקביל למוצרים הרגילים. ב-2018 רכשנו את חברת The Vegetarian Butcher השואפת להיות ה'קצבייה' הגדולה בעולם של מוצרי בשר מן הצומח.

התקדמות יפה אך המלאכה עדיין מרובה

אנו מתקדמים יפה ביחס לכל המטרות שלנו, אך כבר כעת אנו מזהים שנתקשה להשיג חלק מהן עד סוף 2020. אין פירוש הדבר שנוותר.

פסולת היא אחת הדוגמאות החשובות ביותר. טביעת הרגל שלנו במונחים של פסולת לצרכן פחתה ב-31% מאז 2010. התקדמנו יפה בתחומים שבהם יש לנו שליטה ישירה, כגון הפחתת פסולת במפעלים שלנו ובאמצעות עיצוב אריזות בצורה אחרת. בתחומים שמעבר לשליטתנו ההתקדמות הייתה איטית יותר, על אף המאמצים שהשקענו מול ממשלות ורשויות לקידום תשתיות איסוף ומחזור. בכוונתנו להגדיל את מאמצינו בתחום האריזות ועידוד הביקוש לחומרים ממוחזרים.

קרא עוד בנושאים אלה
חזרה למעלה

התחברו אלינו

נשמח שתעקבו אחרינו ולהיות בקשר עם מי שמתעניין בעתיד בר קיימא.

צרו קשר

צרו קשר עם יוניליוור, מצאו צוותי מומחים ומיקומי משרדים ברחבי העולם.

ליצירת קשר