לפני חמישה חודשים, רוב האנשים לא שמעו מעולם על וירוס הקורונה. ואז, ממש בן לילה, כל תשומת הלב הופנתה למחלה הבלתי נראית אך הקטלנית. ובצדק. החיים היו – ועודם – בסכנה.

הדבר הסיט את תשומת הלב מאיום גדול משמעותית ונוכח תמידית לאנושות ולכדור הארץ: משבר האקלים והטבע.

עלינו להגביר את מאמצינו. אף שהזמן אינו פועל לטובתנו, יש לנו עדיין חלון זמן שבו אנו יכולים לפעול.

לפיכך אנו מכריזים היום על פעולות ומחויבויות חדשות במטרה לשפר את בריאות כדור הארץ והסביבה:

  • אנו מתחייבים לאפס פליטות מכל המוצרים שלנו עד 2039 – החל במיקור החומרים שבהם אנו משתמשים ועד לנקודת המכירה של המוצרים שלנו בחנויות. אנו מאתגרים את עצמנו בהצבת דרישות גבוהות יותר כדי להגן על מערכות אקולוגיות עתירות פחמן, כגון יערות, אדמות כבול ויערות גשם טרופיים. עד 2023 תעמוד לרשותנו שרשרת אספקה שאינה מבוססת על בירוא יערות.
  • אנו מאתגרים את עצמנו בהצבת דרישות גבוהות יותר כדי להגן על מערכות אקולוגיות עתירות פחמן, כגון יערות, אדמות כבול ויערות גשם טרופיים. עד 2023 תעמוד לרשותנו שרשרת אספקה שאינה מבוססת על בירוא יערות.
  • אנו נעניק לדור חדש של חקלאים ובעלי משקים קטנים כלים אפקטיביים כדי להגן על הסביבה שלהם ולאפשר את התחדשותה.
  • נציג קוד חדש לחקלאות מתחדשת (Regenerative Agriculture Code) לכל הספקים שלנו, אשר יתבסס על הקוד הקיים לחקלאות בת-קיימא (Sustainable Agriculture Code) של החברה.
  • עד 2030 נוציא לפועל תוכניות אחריות למקורות מים עברו קהלות מקומיות ב-100 אזורים הסובלים ממצוקת מים ונצטרף לשותפות 2030 Water Resources Group כדי להרחיב את היקפן של תוכניות להבטחת יציבות בניהול משק המים
  • מותגים של יוניליוור ישקיעו במשותף מיליארד אירו בקרן חדשה שתשמש לנקיטת פעולה משמעותית ונחרצת לתמיכה באקלים ובטבע במהלך עשר השנים הבאות.
Ice capped mountains sit behind a lake. The reflection of the mountains is mirrored in the lake

Photo by Unilever employee, Ina Blatt

היינו נועזים ולכן נוכל לקחת עוד צעד קדימה

אנו תמיד מציבים לעצמנו תוכניות שאפתניות. בחודש האחרון ציינו עשר שנים לתוכנית הקיימות של יוניליוור Sustainable Living Plan. למדנו רבות מה עובד ומה לא.

בשנה שעברה קבענו לעצמנו מטרות שאפתניות בתחום צמצום הפלסטיק באריזות ועידוד כלכלה מעגלית – תהליך שבמסגרתו נעשה שימוש חוזר, מחזור או הפיכה של הפלסטיק לקומפוסט – ולהפסיק את השלכתו התמידית לסביבה

המחויבויות החדשות שלנו הן השלב הבא. והן מרחיקות לכת מאי-פעם.

"בזמן שהעולם נאבק בתוצאות ההרסניות של מגפת הקורונה העולמית ומתמודד עם בעיות חמורות של אי-שוויון", אומר אלן ג'ופ, מנכ"ל יוניליוור העולמית, "לא נוכל להרשות לעצמנו לשכוח כי משבר האקלים ממשיך לאיים על כולנו. שינוי האקלים, הידרדרות המצב האקולוגי, דלדול המגוון הביולוגי, מצוקת המים – כל הסוגיות הללו קשורות זו לזו, ועלינו לטפל בהן במקביל."בעשותנו זאת, חובה עלינו להכיר בכך שמשבר האקלים אינו מקרה חירום סביבתי בלבד; יש לו גם השפעה משמעותית על איכות החיים ופרנסת רבים. לפיכך מוטלת עלינו אחריות לסייע בהתמודדות עם המשבר: כארגון וגם באמצעות פעולה יזומה של המותגים שלנו."

קידום פעולה באמצעות קרן חדשה לאקלים וטבע

כדי להחיש את פעולתנו, המותגים שלנו ישקיעו במשותף מיליארד אירו בקרן ייעודית חדשה למען האקלים והטבע, שתשמש אותם לנקיטת יוזמות להגנה ושיפור בריאות כדור הארץ במהלך עשר השנים הבאות. יוזמות אלו עשויות לכלול פרויקטים כגון שיקום נופים, הפחתת פליטות הפחמן, ייעור מחדש ושיקום בתי גידול של חיי הבר.הבסיס לכך יהיו המאמצים המקיפים שאנו משקיעים כבר עתה. לדוגמה, Ben and Jerry’s – הקטנת פליטות גזי חממה ממשקי חלב; Seventh Generation – עידוד השימוש במקורות אנרגיה מתחדשת; ו-Knorr – תמיכה בחקלאים כדי שיעמיקו את השימוש בשיטות בנות קיימא לגידול מזון.

"האחריות המשותפת שלנו בהתמודדות עם משבר האקלים היא לקדם הפחתה מוחלטת של פליטות גזי חממה, ולא להתמקד בקיזוזן בלבד – ואנו פועלים בהיקף ובנחישות כדי לחולל את השינוי", מסביר מרק אנג'ל, מנהל שרשרת האספקה של יוניליוור העולמית. "אולם אין די בכך. אם רצוננו בעולם בריא לאורך ימים, חובה עלינו גם לדאוג לטבע: ליערות, למגוון הביולוגי ולמערכות האקולוגיות המימיות.

"ברוב חלקי העולם, הכללה כלכלית וחברתית של חקלאים ובעלי משקים קטנים בייצור חקלאי בר- קיימא היא הגורם המניע החשוב ביותר לשינוי שיביא להפסקת בירוא היערות, לשיקום היערות ולסיוע להתחדשות הטבע. בסופו של דבר, הם משמרי האדמה. לפיכך חובה עלינו להעצים דור חדש של חקלאים ובעלי משקים קטנים ולפעול באמצעותם, כדי לחולל שינוי משמעותי בהתחדשות של הטבע."

Rise for Climate march in San Francisco

שיקום הכדור שלנו

התגובה העולמית למגפת הקורונה העניקה לנו טעימה קטנה כיצד שינוי מהותי עשוי להיראות. ראינו את השינוי הדרמטי שבאפשרותנו לקדם כשאנו מבינים מה מוטל על הכף וכשאנשים מתחברים לדברים שהם מוקירים באמת.

בעוד המאבק במגפה העולמית ממשיך, עלינו להגביר ולזרז את מאמצי ההתמודדות שלנו עם שני האתגרים הגדולים ביותר: משבר האקלים ואי השוויון החברתי. חובה על כולם לקחת חלק. לא רק ממשלות, עסקים וארגונים לא ממשלתיים. אלא כל אזרח בעולם.

אם קידום חברתי והגנה על משאבי כדור הארץ קרובים לליבך, גם מציאת פתרון רציני לשינוי האקלים צריך להיות קרוב לליבך.

באמצעות המחויבויות החדשות שלנו אנו מתכוונים להוסיף ולפעול למען שיקום בריאות כדור הארץ. ואם מישהו סבור שזוהי אינה שאיפה ראויה, פשוט נשאל אותו...

באיזו פלנטה אתם חיים?

חזרה למעלה

התחברו אלינו

נשמח שתעקבו אחרינו ולהיות בקשר עם מי שמתעניין בעתיד בר קיימא.

צרו קשר

צרו קשר עם יוניליוור, מצאו צוותי מומחים ומיקומי משרדים ברחבי העולם.

ליצירת קשר