1. ראשי
  2. קיימות

קיימות

יחד, אנו יכולים לשנות את הדרך שבה מנהלים עסקים בעולם

גלו מה מניע אותנו ולאן אנו שואפים להגיע

עוד מראשיתה, יוניליוור הייתה חברה מונעת מטרה וייעוד. כיום, יש לנו ייעוד פשוט וברור – להפוך חיים ברי קיימא לדבר שבשגרה.

אנו מאמינים כי אין מקום לצמיחה עסקית על חשבון בני האדם וכדור הארץ. לפיכך אנו משנים את האופן שבו אנו מנהלים עסקים ולכן אנו חותרים להוביל שינוי אמיתי באופן שבו עסקים מתנהלים.

תוכנית הקיימות של יוניליוור - Unilever Sustainable Living Plan (USLP) היא הדרך שלנו לקדם שינוי בתוך החברה. התוכנית שהושקה ב-2010 מעודדת צמיחה בת-קיימא באמצעות המותגים שלנו, תורמת להפחתת עלויות ומסייעת לבנות אמון בקרב כל בעלי העניין שלנו.

תוכנית הקיימות של יוניליוור

תוכנית הקיימות של יוניליוור - Sustainable Living של Unilever - שואפת לנתק בין הצמיחה העסקית של הארגון לבין טביעת הרגל הסביבתית ובמקביל להגדיל את ההשפעה החברתית החיובית שלנו. התוכנית שלנו כוללת שלוש מטרות על המושתתות על תשע מחויבויות ויעדים החובקים את הפעילות החברתית, הסביבתית והכלכלית לאורך כל שרשרת הערך. נמשיך לשתף פעולה עם גורמים אחרים כדי להתמקד באותם תחומים שבהם יש לנו יכולת לקדם את השינוי הגדול ביותר ולתמוך במטרות לפיתוח בר-קיימא (SDGs) שקבע ארגון האו"ם.

הצבנו לעצמנו שלוש מטרות על

שיפור הבריאות
והרווחה
בקרב יותר מ-

מיליארד בני אדם

עד 2020 נסייע ליותר ממיליארד בני אדם לנקוט פעולות לשיפור בריאותם ורווחתם.

UN Sustainability Development Plan

אנו נוקטים פעולות לקידום המטרות לפיתוח בר-קיימא שקבע האו"ם


עד 2020 נסייע ליותר ממיליארד בני אדם לנקוט פעולות לשיפור הבריאות והרגלי ההיגיינה שלהם. הדבר יסייע להפחית את שיעורן של מחלות מסכנות חיים כגון שלשולים.

1.24 מיליארד בני אדם עד סוף 2018 (653 מיליון† באמצעות תוכניות בשטח; 587 מיליון באמצעות תוכניות טלוויזיה המקדמות מודעות לרחיצת ידיים)

  • הפחתת היקף השלשולים ומחלות דרכי הנשימה באמצעות רחיצת ידיים

  • אספקת מים בטוחים לשתייה

  • שיפור הגישה לאמצעי תברואה

  • שיפור בריאות הפה

  • שיפור דימוי עצמי

  • סיוע בשיפור שיקום העור

למידע נוסף על בריאות והיגיינה

נמשיך לפעול לשיפור הטעם והאיכות התזונתית של כל מוצרינו. רוב המוצרים שלנו עומדים כבר היום בסטנדרטים תזונתיים גבוהים המבוססים על הנחיות תזונתיות עולמיות. המחויבות שלנו אינה עוצרת פה: עד 2020 נכפיל את שיעור המוצרים העונים על סטנדרטים תזונתיים גבוהים (HNS), המבוססים על הנחיות תזונתיות בינלאומיות מקובלות. הדבר יסייע למיליוני בני אדם לשפר את איכות התזונה שלהם.

48% מהמוצרים בפורטפוליו שלנו, ענו על הסטנדרטים התזונתיים הגבוהים ביותר(HNS) המבוססים על הנחיות תזונתיות בינלאומיות מקובלות

  • הפחתת רמות המלח
שומן רווי:
  • הפחתת שומן רווי

  • הגדלת תכולת חומצות השומן ההכרחיות

  • הוצאת שומן טרנס מהמוצרים

  • הפחתת סוכר

  • הפחתת קלוריות בגלידה לילדים

הפחתת הקלוריות:
  • הפחתת קלוריות בגלידה לילדים

  • הפחתת קלוריות במוצרי גלידה אחרים

  • מתן מידע המסייע בתזונה נבונה

למידע נוסף על שיפור התזונה

הפחתת
טביעת הרגל הסביבתית

בחצי

שמנו לנו למטרה עד 2030 להקטין בחצי את טביעת הרגל הסביבתית שלנו בכל הנוגע לייצור ולשימוש במוצרים שלנו, במקביל לצמיחה העסקית שלנו.*

UN Sustainability Development Plan

אנו יוזמים פעולות לקידום המטרות לפיתוח בר-קיימא שקבע ארגון האו"ם

מחזור חיי המוצרים שלנו:

הפחתת השפעת גזי החממה בחצי לכל אורך מחזור חיי המוצרים שלנו, עד 2030.

השפעת גז החממה לשימוש הצרכני גדל בכ-6% מאז 2010*

הייצור שלנו:

עד 2020 פליטות ה-2CO שמקורן באנרגיה שצורכים המפעלים שלנו, תהיה באותה רמה או ברמה נמוכה מזו של 2008 על אף העלייה המשמעותית בהיקפי הצריכה.

הפחתה של 52%† בפליטות2CO מאנרגיה לטון מיוצר מאז 2008

הגעה למאזן פחמן חיובי בייצור:
  • צריכת כל האנרגיה ממקורות מתחדשים

  • רכישת חשמל שנוצר ממקורות מתחדשים

  • הסרת הפחם מתמהיל מקורות האנרגיה

  • העמדת עודפי אנרגיה לרשות קהילות

הפחתת גזי החממה - יעדים נוספים:
  • שינוי נוסחאות
  • הפחתת גזי חממה שמקורם בתובלה

  • הפחתת גזי חממה שמקורם בקירור
  • הפחתת צריכת האנרגיה במשרדים שלנו
  • הפחתת נסיעות העובדים
למידע נוסף על גזי חממה

מוצרינו בשימוש:

הפחתת כמות המים הקשורה לשימוש הצרכנים במוצרים שלנו למחצית עד 2020.+

השפעת השימוש הצרכני במשאבי המים פחתה בכ-2% מאז 2010*

הייצור שלנו:

עד 2020 גריעת המים על ידי רשת המפעלים העולמית שלנו תגיע לרמות של 2008 או נמוך יותר, על אף העלייה המשמעותית בהיקפי הייצור.

הפחתה של 44%† בגריעת המים לטון מיוצר מאז 2008

הפחתת היקף השימוש במים בתהליך הכביסה:
  • מוצרים העושים שימוש בפחות מים

  • הפחתת היקף השימוש בחקלאות

למידע נוסף על השימוש במים

המוצרים שלנו:

הפחתת כמות הפסולת כתוצאה משימוש וסילוק האריזה למחצית עד 2020.

כמות הפסולת הנוצרת . כתוצאה משימוש צרכני במוצרינו, פחתה בכ-31%† בהשוואה ל-2010*

הייצור שלנו:

עד 2020 כמות הפסולת הכוללת תשתווה או תהיה נמוכה מהרמות של 2008, על אף גידול משמעותי בהיקפי הייצור.

הפחתה של 97% בכמות הפסולת הכוללת לטון ייצור מאז 2008

הפחתת פסולת שמקורה בתהליך הייצור:
  • פסולת לא מסוכנת הנשלחת למטמנות
  • אריזות פלסטיק ניתנות לשימוש חוזר, מיחזור או הפיכה לקומפוסט

  • הפחתת השימוש באריזות

מיחזור אריזות:
  • הגדלת שיעורי המיחזור וההשבה

  • הגדלת שימוש בחומר ממוחזר

  • התמודדות עם אריזות שקית (sachets)

  • הפסקת השימוש ב-PVC

הפחתת פסולת משרדית:
  • מיחזור, שימוש חוזר, השבה

  • הפחתת צריכת נייר

  • הפסקת השימוש בנייר בתהליכי עבודה

למידע נוסף על פסולת ואריזות

עד 2020 נרכוש 100% מחומרי הגלם החקלאיים שלנו ממקורות בני קיימא.

56% מחומרי הגלם החקלאיים שלנו נרכשו ממקורות בני קיימא עד סוף 2018

  • שמן דקלים

  • נייר וקרטון

  • פולי סויה ושמן סויה

  • תה

  • פירות

  • ירקות

  • קקאו

  • סוכר

  • שמן חמנייה

  • שמן לפתית

  • מוצרי חלב

  • סחר הוגן Ben & Jerry's

  • ביצי חופש

  • הגדלת הרכש של חומרי משרדים ממקורות בני קיימא

למידע נוסף על רכש ממקורות בני קיימא

שיפור
פרנסה
עבור

מיליונים

עד 2020 נשפר את מקורות הפרנסה של מיליוני בני אדם במקביל לצמיחה העסקית שלנו.

UN Sustainability Development Plan

אנו נוקטים פעולות לקידום המטרות לפיתוח בר-קיימא שקבע האו"ם


עד 2020 נקדם את נושא זכויות האדם במפעלים מדיניות הרכש האחראי שלנו

%61 מהוצאות הרכש שלנו באמצעות ספקים העומדים בדרישות ובשרשרת האספקה המורחבת שלנו.

אנו ממשיכים לכבד זכויות אדם, ולהתמקד ב-8 הסוגיות הבולטות בדו"ח זכויות האדם שלנו

מדד ה-TRFR (השיעור הכולל של תדירות תאונות בטווח זמן נתון) שלנו השתפר ועומד על 0.69 למיליון שעות עבודה

  • יישום עקרונות האו"ם בנושא זכויות אדם ועסקים

  • הקצאת 100% מהוצאות הרכש בהתאם למדיניות רכש אחראי

  • יצירת מסגרת לתגמול הוגן

  • שיפור הבריאות, התזונה והרווחה של העובדים

  • הפחתת היקף הפציעות והתאונות במקום העבודה

למידע נוסף על הגינות במקום העבודה

עד 2020 נעצים 5 מיליון נשים.

1.85 מיליון† נשים קיבלו גישה ליוזמות שמטרתן לקדם את ביטחונן, לפתח את כישוריהן ולהרחיב את ההזדמנויות שלהן

  • יצירת שוויון תעסוקתי בין נשים לגברים, בדגש על הנהלה

  • קידום בטיחות לנשים בקהילות שבהן אנו פועלים

  • שיפור הנגישות לכישורים ומיומנויות

  • הרחבת ההזדמנויות בשרשרת האספקה

למידע נוסף על הזדמנויות לנשים

עד 2020 תהיה לנו השפעה חיובית של חייהם של 5.5 מיליון בני אדם.

746,000 חקלאים זעירים ו- 1.73 מיליון סוחרים זעירים קיבלו גישה ליוזמות המיועדות לשיפור שיטות חקלאות או הגדלת הכנסות

  • שיפור הפרנסה של חקלאים זעירים

  • שיפור ההכנסות של סוחרים זעירים

למידע נוסף על הכללה עסקית
Key
  • מטרות שהושגו

    This is the number of targets we have achieved

  • מטרות מתוכננות

    This is the number of targets we are on track to achieve

  • מטרות שירדו מהפרק

    This is the number of targets we are currently not on track

  • %

    מטרות שהושגו

    This is the percentage of the target we are on track to achieve

* היעדים הסביבתיים שלנו מבוטאים במונחים של 'שימוש צרכני'. פירוש הדבר שימוש חד-פעמי, יחידה או מנה של מוצר.

+ בשבע ארצות הסובלות ממחסור במים, הכוללות כמחצית מאוכלוסיית העולם.

Independently assured by PwC

קראו עוד על ההתקדמות שהישגנו במספר תחומים

1.24 מיליארד

סייענו ליותר מ-1.24 מיליארד בני אדם לשפר את הבריאות וההיגיינה שלהם.

מעל חצי

למעלה ממחצית חומרי הגלם החקלאיים שלנו, כמו שמן דקלים, נייר ותה מגיעים כעת ממקורות ברי קיימא.

מיליונים

שיפרנו את פרנסתם של מיליונים, באמצעות יוזמות כמו תוכניות לחקלאים זעירים ולקמעונאים קטנים.

אנו מכירים בכך שצמיחה וקיימות אינן סותרות זו את זו. מדי שנה אנו צוברים ראיות נוספות לתועלת שמביאה תוכנית הקיימות לעסק שלנו כמו גם לחברה האנושית ולסביבה.

יותר צמיחה

Shopping trolly
26

מותגים ברי קיימא (Sustainable Living Brands)

המחקר שלנו מראה כי יותר ממחצית הצרכנים כבר קונים או רוצים לקנות באופן בר קיימא. לפיכך פיתחנו את המותגים ברי הקיימא שלנו , מותגים עם ייעוד ברור אשר מקדמים אג'נדה חברתית או סביבתית ותורמים לתוכנית הקיימות.

כיום יש לנו 26 מותגים ברי קיימא כולל Dove, Lipton, Hellmann’s ו-Seventh Generation. באופן עקבי מותגים אלו הציגו צמיחה גבוהה יותר משיעור הצמיחה הממוצע של יוניליוור.

פחות עלויות

diffrent currency
600 מיליון אירו

במונחים של חיסכון מצטבר בהוצאות אנרגיה הודות להתייעלות סביבתית מאז 2008

הודות להפחתת הפסולת וצמצום השימוש באנרגיה, בחומרי גלם ומשאבים טבעיים, אנו יוצרים אפיקי התייעלות חדשים ומצמצמים עלויות, תוך חשיפה מועטה לתנודתיות מחירים. שיפורים בהתייעלות סביבתית תרמו לקיצוץ מצטבר בהוצאות האנרגיה בגובה של יותר מ-600 מיליון אירו מאז 2008.

פחות סיכונים

Farmer with spade
56%

חומרי גלם חקלאיים שנרכשו ממקורות בני-קיימא

ניהול העסק באופן בר-קיימא מסייע להבטיח את שרשרת האספקה העתידית שלנו מפני סיכונים הקשורים בשינוי האקלים ובמיקור חומרי גלם.

נכון לסוף 2018, 56% מחומרי הגלם החקלאיים שלנו מגיעים ממקורות בני קיימא.

יותר אמון

Shaking hands
50

המעסיק המבוקש ביותר בכ-50 מדינות

מודל עסקי מבוסס קיימות מסייע לנו לשמור על הרלוונטיות שלנו בקרב הצרכנים ומחזק את הקשרים שלנו עם בעלי עניין שונים.

נבחרנו כ- Graduate Employer of Choice (המעסיק הנבחר) בענף מוצרי הצריכה (FMCG) בכ- 50 מדינות.


רואים תוצאות – ומפיקים לקחים

Free to be myself

תוכנית הקיימות הביאה תוצאות ראויות לציון. ברור לנו שהיא תורמת לצמיחה עסקית, מכיוון שהצרכנים בוחרים שוב ושוב במותגים שלנו כמו תלמה, Dove , Hellmann’s, ו-Omo.

למדנו רבות גם מה עובד ומה לא, ונמשיך לבצע שינויים כדי לעשות את הדברים כהלכה. אחד האתגרים הקשים ביותר העומדים בפנינו הוא היכולת לחולל שינוי מחוץ לעסק שלנו, בתחומים שאינם נתונים לשליטתנו הישירה.

אנו ממשיכים לחפש רעיונות ודרכים חדשות להשפיע על שרשרת האספקה המורחבת שלנו. ברור לנו כי שיתוף פעולה עם אחרים הוא המפתח להתמודדות מוצלחת עם אתגרים רבים בתחום הקיימות; אנו נמשיך להתמקד בכך ביתר שאת בשנים הבאות.

כעסק עינינו נשואות תמיד אל העתיד; אנו עושים מאמצים להשתפר ולהתפתח כדי שנוכל לשמור על ההובלה שלנו.

לוקחים את כל מה שלמדנו, כדי להפוך את השינוי למציאות.

יחד נמציא מחדש את הדרך שבה עושים עסקים.

אתם מצטרפים אלינו?

חזרה למעלה

התחברו אלינו

נשמח שתעקבו אחרינו ולהיות בקשר עם מי שמתעניין בעתיד בר קיימא.

צרו קשר

צרו קשר עם יוניליוור, מצאו צוותי מומחים ומיקומי משרדים ברחבי העולם.

ליצירת קשר