1. ראשי
  2. קיימות
  3. חדשות ועדכונים
  4. צמיחה וקיימות אינן עומדות בסתירה.

צמיחה וקיימות אינן עומדות בסתירה.

 למעשה, מניסיוננו עולה כי קיימות מביאה לצמיחה

אנו לומדים כיצד קיימות יכולה לייצר צמיחה, לצמצם עלויות ולנהל סיכונים. ההיבט הכלכלי ברור.

בתכנית הקיימות של יוניליוור התחייבנו להקטין בחצי את טביעת הרגל האקולוגית שלנו, לקדם את בריאותם ורווחתם של יותר ממיליארד איש, ולשפר את תנאי המחיה של מיליוני עובדים בשרשרת האספקה שלנו.

וכדי לוודא שנעמוד בהתחייבויותינו, הצבנו לעצמנו יעדים שאפתניים. אנו משתפים פעולה עם ארגונים אחרים כדי לחולל שינוי ברמה העולמית - תוך התמקדות בשינויי האקלים וכריתת יערות, חקלאות בת קיימא וחקלאים זעירים, ומים, תברואה והיגיינה.

מדוע אנו עושים זאת? מפני שאנו יודעים שהעולם משתנה.

שינויי האקלים כבר כאן. מזון ומים הולכים ופוחתים. האוכלוסייה גדלה בקצב מהיר.

היגיינה בסיסית ותברואה נאותה הופכות לאתגרים גדולים יותר ומכלות עוד יותר את משאבי כדור הארץ.

אנו רואים כיצד אנשים מושפעים כבר עתה משינויים אלה. גם אנו ניצבים בפני אתגרים דומים, כיוון שמחירי הסחורות עולים, שווקים הופכים לבלתי יציבים ומקורות חומרי הגלם הופכים נדירים יותר.

המצב של 'עסקים כרגיל' כבר אינו קיים. לכן אנו מפתחים מודל עסקי בר קיימא חדש המנחה את כל פעילויותינו. מודל עסקי שבו:

  • כל חומרי הגלם מגיעים ממקורות בני קיימא
  • בריאותם ורווחתם של אנשים עומדות בראש סדר העדיפויות
  • זכויות והזדמנויות במקום העבודה משתפרות ונשים זוכות להזדמנות שווה
  • אנו שומרים על הסביבה למען הדורות הבאים

בעבר הצליחה יוניליוור להתמודד עם כמה בעיות שמולן ניצבה החברה. ארגוננו הוקם במאה ה-19 כדי לספק מוצרי צריכה כגון סבון וממרחים לשיפור ההיגיינה והתזונה. כיום תכנית הקיימות של יוניליוור מקדמת קיימות בכל פינה בארגוננו, יוצרת הזדמנויות חדשות ומעודדת צמיחה:

  • יותר ויותר בני אדם בוחרים במותגים בעלי מטרות חברתיות, כגון Dove וLifebuoy- )מותג סבונים מחטאים הנמכר במספר רב של מדינות, בעיקר עולם שלישי)
  • ככל שצורכי הצרכנים משתנים בשל שינויי הסביבה, אנו מתמקדים בחדשנות, ומפתחים מוצרים חדשים כגון מוצרי כביסה המצריכים שימוש מופחת במים
  • אנו הופכים את שרשרת האספקה שלנו לבטוחה יותר באמצעות הכשרת חקלאים זעירים לעבוד בשיטות בנות קיימא

ההתקדמות לקראת יעדינו השאפתניים לשנת 2020 נראית מבטיחה. עד כה עזרנו לקרוב ל- 400 מיליון איש לשפר את בריאותם ורווחתם. ההשפעות הסביבתיות של פעילותינו ממשיכות להצטמצם, למרות שנראה כי ההשפעות הנוגעות לשימוש הצרכנים במותגינו הן הקשות יותר לצמצום. בינתיים הולך וגדל מספר האנשים אשר נוכל לשפר את תנאי מחייתם, בעקבות מחויבויות חדשות שנטלנו על עצמנו בשנה שעברה.


להצגת דו"ח הקיימות של יוניליוור – דו"ח התקדמות יוניליוור ישראל – לחצו כאן


קרא עוד בנושאים אלה
חזרה למעלה