חמישה דברים שחשוב לדעת על הצמיחה שלנו

הדוח הכספי האחרון שלנו מראה כי אנו צומחים באופן מעורר גאווה תוך כדי התמודדות עם מגוון רחב של סוגיות קיימוּת מאתגרות. להלן מדריך קצר לגבי ההתקדמות שלנו ב-2016.


Customer at a Unilever recycling station in Sao Paolo, Brazil

העסק שלנו צומח, והתוצאות האחרונות ממשיכות להעיד כי צמיחה זו הנה בת-קיימא וגם רווחית.

מדי שנה אנו מדווחים על התקדמותנו לקראת המטרות שהצבנו לעצמנו במסגרת תוכנית הקיימוּת שלנו, Unilever Sustainable Living Plan (USLP). התוכנית שהושקה ב-2010 היא מפת הדרכים למימוש החזון שלנו בדבר האצת הצמיחה תוך הקטנת טביעת כף הרגל הסביבתית והגדלת ההשפעה החברתית החיובית.

לפניך חמש עובדות שחשוב להכיר לגבי ההתקדמות שלנו ב-2016, כולל ההצלחות שהשגנו והאתגרים העצומים שעדיין נכונים לנו.


אנו עדים לכך שקיימות תורמת להגדלת הצמיחה

ונראה כי הצמיחה שלנו קבועה ותחרותית וגם רווחית ובת קיימא. מותגי ה-sustainable living – מותגים התורמים להשגת אחת או יותר מהמטרות של תוכנית הקיימות ומוכוונים באופן ברור לחיים בני קיימא – תרמו למעל 60% מהצמיחה שלנו ב-2016. זאת ועוד – קצב הצמיחה שלהם היה גבוה ביותר ב-50% ממותגים אחרים. כיום יש לנו 18 brandssustainable living, ביניהם ששת המותגים הגדולים ביותר במחזור העסקי שלנו.

יש לנו השפעה חברתית חיובית על מיליוני אנשים

ואנו מנצלים כל חלק בשרשרת האספקה שלנו כדי לחולל אותן. לדוגמה, סייענו ל-920,000 נשים לקחת חלק במיזמים שנועדו לקדם את הביטחון שלהן, לפתח את כישוריהן ולהרחיב את אופק ההזדמנויות העומדות לרשותן. הדבר הושג בזכות שיתוף פעולה עם שרשרת האספקה שלנו ובאמצעות יוזמות שהתמקדו במכירה והפצה של מוצרינו. עד סוף 2016 נסייע ל-538 מיליון בני אדם לשפר את הבריאות ואת תנאי התברואה שלהם, ול-650,000 חקלאים זעירים לקחת חלק ביוזמות לשיפור שיטות הגידול החקלאי וההכנסה הכספית שלהם.

עשינו צעד משמעותי בהקטנת ההשפעות הסביבתיות שלנו 

מכיוון שאופן השימוש של הצרכנים במוצרים שלנו משפיע גם הוא על הסביבה, אין אנו פטורים מלהתייחס לכך. מאז 2008 קיצצנו ב-43% את פליטות הפחמן הדו-חמצני שמקורו באנרגיה, הפחתנו את השימוש במים ב-37% ואת כלל כמות הפסולת ב-96% לכל טון ייצור. מאז 2010, השפעת המוצרים שלנו על משאבי המים פחתה ב-7%, והיקף הפסולת הצרכנית של מוצרינו פחת ב-28%. לעומת זאת, השפעת גזי החממה של מוצרינו לאורך כל מחזור החיים שלהם לרבות השימוש הצרכני, גדל בכ-8% מאז 2010. על אף האתגרים, אנו ממשיכים להיות מחויבים לגישת שרשרת הערך ולשמירה על מאזן פחמן חיובי בכל הפעילויות שלנו.

אנו נמשיך להרחיב את המחויבויות שלנו ככל שידרש

בינואר 2017, הכרזנו כי אנו מחויבים להבטיח שכל אריזות הפלסטיק שלנו ניתנות לשימוש חוזר, מיחזור או הפיכה לקומפוסט, באופן מלא, עד שנת 2025. בנוסף, המשכנו להטמיע עקרונות שמירה על זכויות אדם בפעילות העסקית, וב-2016 שילבנו מומחים לזכויות אדם בחטיבת שרשרת האספקה שלנו.

המלאכה מרובה, אך אנו בטוחים שאנו בדרך הנכונה

מכיוון שהמודל העסקי שלנו, המבוסס על תוכנית ה-USLP, ממשיך ליצור ערך מוסף עבורנו, עבור בעלי המניות ועבור מיליוני בני אדם ברחבי העולם. מאז השקת התוכנית, התמדנו לצמוח ולהקדים את השווקים שלנו, לשפר בקביעות את הרווחיות ואת תזרים המזומנים ולהעניק תשואה יפה לבעלי המניות.

מעוניין לדעת יותר? למידע נוסף, בקר עמודי Sustainable Living.


חזרה למעלה