Toggle חפש

  1. ראשי
  2. ...
  3. חדשות ועדכונים
  4. המסע שלנו לחיים בני קיימא: מה השגנו עד כה?

המסע שלנו לחיים בני קיימא: מה השגנו עד כה?

דוח הקיימות השנתי שלנו מראה צמיחה עסקית והתקדמות כוללת, וקורא לפעולה קולקטיבית גדולה יותר לעתיד טוב יותר.

חקלאי זעיר המייצר פולי סויה שחורה

דוח ההתקדמות האחרון שלנו מראה כי אנו משיגים את מרבית היעדים השאפתניים שלנו במסגרת תכנית הקיימות של - Unilever (USLP) וקורא לפעולה קולקטיבית יותר כדי להתמודד עם האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני העסק, והעולם.

ביצועי קיימות חזקים הקשורים בצמיחה

תקציר ההתקדמות בתכנית הקיימות של יוניליוור מתייחס ליעדם השאפתניים שהצבנו לעצמנו כאשר הטעמנו את תכנית USLP במודל העסקי שלנו בשנת 2010.

הוא מדגיש את הדרכים שבהן, לפי דעתנו, תכנית USLP יוצרת ערך עבור העסק שלנו, כמו גם עבור החברה והסביבה, על ידי עידוד הצמיחה, בניית האמון, צמצום הסיכון והפחתת עלויות. מותגים בני קיימא כגון Knorr, Dove, Dirt is Good, Lipton ו-Hellmann's, אשר מייצרים מוצרים הקשורים ישירות למטרה בת קיימא ואשר תורמים ליעדים של תכנית USLP, היוו כמחצית מהצמיחה של Unilever בשנת 2015 – וגדלו מהר יותר משאר חלקי העסק.

פועלים בכיוון הנכון - אך עומדים בפני אתגרים גדולים

הדו"ח הציג ביצועים מעולים ביחס ליעדי הקיימות אשר בשליטתנו הישירה. עזרנו ליותר מ-480 מיליון אנשים לפעול לשיפור בריאותם ורווחתם ושיפרנו את מקורות הפרנסה של אנשים באמצעות מתן תעסוקה והכשרה וקידום זכויות האדם.

כמו כן, הפחתנו את ההשפעות הסביבתיות של מפעלינו. בהשוואה ל-2008, בשנת 2015, המפעלים של Unilever שלחו סך הכול 97% פחות פסולת למטמנות, פלטו 39% פחות פחמן דו-חמצני הנובע משימוש באנרגיה ושאבו 37% פחות מים לכל טון ייצור.

אך הפחתת ההשפעה הסביבתית של השימוש הצרכני במוצרים שלנו מרגע שהם יוצאים מהמפעלים התגלתה כמשימה לא פשוטה. למרות שהפסולת הנובעת משימוש צרכני במוצרים שלנו צומצמה ב-29% מאז 2010, צריכת המים הנובעת משימוש צרכני במוצרים שלנו פחתה בכ-1% בלבד, והשפעת גזי החממה הנובעים משימוש צרכני עלתה בכ-6%.

גישות חדשניות - והצורך בפעולה קולקטיבית

אנו מאמצים אסטרטגיות חדשניות לטיפול בבעיות אלה. אך שינוי התנהגות הצרכנים, לצד אתגרים רחבים יותר הכוללים שינויי אקלים ואי-שוויון הולך וגדל, דורש פעולה קולקטיבית דחופה גם ברמה הגלובלית. אנו עובדים בשיתוף עם הקהילה הגלובלית כדי להמשיך ולהרחיב את ההתקדמות שלנו לשנת 2015 באמצעות היעדים לפיתוח בר קיימא של האו”ם (SDGs) והסכם פריז למאבק בשינויי אקלים.

„קיימות הזדמנויות אדירות עבור אלו המוכנים להתחייב לנקיטת פעולה...”

בתיאורו את שנת 2015 כ'שנה יוצאת דופן עבור האנושות ועבור כדור הארץ', אמר Paul Polman, מנכ”ל Unilever, כי מודלים עסקיים בני קיימא אינם רק רלוונטיים, אלא הכרחיים

כך אמר: „תכנית הקיימות של Unilever, הנכנסת כעת לשנתה השישית, מוכיחה כי אין סתירה בין צמיחה בת קיימא לצמיחה רווחית. היא גם תורמת לחדשנות, עוזרת לנו להפחית עלויות וכן לגייס ולשמר את הכישרונות הטובים ביותר.

"למעשה, קיימות הזדמנויות אדירות עבור אלו המוכנים להתחייב לנקיטת פעולה. לא קיים טיעון עסקי לגיטימי לסבלי העוני ושינויי האקלים הבלתי נשלטים”.

לכולנו תפקיד ביצירת עתיד טוב יותר. מה התפקיד שלך? שתפו אותנו במחשבות שלכם עם #collectiveaction

חזרה למעלה